Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2013. október 5., szombat

Töltött őzlábgomba – 4 étel őzlábgombából. 1 rész.



Történt, hogy megcsörrent a telefonom és a kedvenc szomszédasszonyom felajánlott számomra egy nagy kosár frissen szedett őzlábgombát. Elmondta, hogy a saját, jókora adag őzlábgombájából sincs ötlete, hogy mire használja fel.
Mivel a gombát mielőbb érdemes felhasználni, így bevallom, hirtelen számomra is kihívást jelentett a 48 órán belüli felhasználása ekkora mennyiségnek.

Annak ellenére, hogy nagy húsevő vagyok, mégis úgy döntöttem, hogy igazi húspótló ételeket készítek belőle. Olyanokat, melyek elfogyasztása kapcsán fikarsznyi hiányérzetem sem legyen, hogy szinte egyáltalán nincs hús benne. Utólag mondhatom, hogy sikerült!
Minden szombaton járok a piacra, látom, igazi gombadömping van. Bízom benne, hogy mini – őzlábgomba ételek - sorozatom sokak segítségére lehet!

Előre elterveztem, hogy milyen ételeket készítek, eszerint válogattam szét a gombafejeket. Ehhez a töltött gombához a közepes nagyságú és közepesen kinyílt gombafejeket készítettem elő.
Kicsavartam a szárakat, és egy mosogató szivacs dörzsi felével óvatosan megtisztítottam a kalapot, majd hirtelen folyó víz alatt leöblítettem kívül-belül, majd papírtörlőn hagytam kiszáradni. Ha friss a gomba, akkor nem szív be sok vizet.

Egyszerű, ízletes és színes tölteléket készítettem:

  • -          néhány csík vékonyra szelt bacon összevágva
  • -          piros és zöld kápia paprika apró kockára vágva
  • -          zöldhagyma vékonyra felkarikázva
  • -          2-3 féle jól olvadó sajt – cheddar, gouda vagy edami és füstölt sajt - durvára reszelve



Felhasználtam továbbá némi vajat a csorgatáshoz valamint frissen őrölt maldon sót és 5 bors keveréket a fűszerezéshez.


A gombafejeket közvetlenül sütés előtt sóztam, borsoztam, kivajazott tepsire helyeztem. Megcsorgattam olvasztott vajjal és megtöltöttem a töltelékkel. Grill programon a sajt olvadásáig grilleztem a sütőben. Nem érdemes nagyon megsütni, hogy a gomba még kicsit roppanós maradjon, a töltelék felszíne pedig ne barnuljon meg. Ez a töltött gomba így tökéletes!

Még 4 résszel jelentkezem, további 3 étellel és egy alapraguval, mely többféle étel alapja is lehet, ha nagy mennyiségű gombát szükséges felhasználnunk.


Végül úgy belejöttem, többféle, további ételötletem is támadt, de addigra éppen elég lett az őzlábgombából! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails