Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. október 24., szerda

Csőben sült sajtos penne – majdnem sajtos makaróni by Rachel Allen





Sokáig forgattam a kezemben Rachel Allen nem régen megjelent szakácskönyvét, melyhez a T. Bálint kiadó jóvoltából jutottam hozzá.
Nagyszerű, hétköznapi ételek sorakoznak a szakácskönyvben, csak mostanában valahogyan kicsit másféle ételekre állt rá a kezem. Tudtam, hogy ami késik, nem múlik, egyszer csak a fejemhez kapok majd, hogy éppen az egyik étel illik, az aznapi menübe. Így is lett.


Nálunk nem szokásos étel a sajtos makaróni, igazából még soha nem főztem és a családom sem követelte. A frissen kifőzött olasz tészta valamilyen mártással, vagy feltéttel, nálunk ez a népszerű formája ennek a kategóriának. Tudom, hogy világszerte népszerű fogás, gondoltam itt az ideje, hogy kipróbáljam én is, no és kóstolja meg a család. 
Ahogyan említettem, nem terveztem el előre az ételt, így nem makaróni, hanem penne állt hozzá a rendelkezésemre. Gondoltam, hogy nagy baj nem lehet, hiszen a penne csodásan magába szívja majd a mártást, úgy gondolkodtam, hogy igazából ez az étel lényege.

Nem főfogásként, hanem köretként készült ez esetben ez a tésztaétel, de úgy döntöttem, hogy a húsételtől különválasztva mutatom be.
Roppant egyszerű az étel elkészítése, egy közepesen sűrű, hagymás – sajtos besamel a lelke, mellyel alaposan átitatjuk a kifőtt tésztát és sajttal vastagon megszórva átsütjük, míg a teteje aranybarna és ropogós nem lesz.

Hozzávalók 4 adaghoz:

5 dkg vaj
5 dkg liszt
6 dl tej
15 dkg sajt a mártásba
10 dkg sajt a szóráshoz
1 közepes fej fehérhagyma
1 teáskanál mustár
só, frissen őrölt bors és szerecsendió

20 dkg penne
3 liter víz
1 evőkanál só

A vajon megdinszteltem a hagymát, majd elkevertem a liszttel. Kicsit megpirítottam a lisztet, mintha rántást készítenék, majd apránként felöntöttem a tejjel és csomómentesre elkevertem. Mindezt közepes lángon, hogy ne forrjon fel. Hozzáadtam a mustárt, majd a sajtot. Most ementáli volt itthon és gouda. A mártáshoz ementálit, a szóráshoz goudát használtam.
Hagytam, hogy a sajt elolvadjon a mártásban, majd sóztam, borsoztam, kevés szerecsendióval fűszereztem.
Közben kifőztem a tésztát, de most egy perccel tovább, mint kellett volna, hogy jól átfőjön.
A cserépedénybe öntöttem a mártás felét, majd a forró pennét. A tésztára a mártás másik fele következett, majd alaposan összekevertem.
Megszórtam a sajttal és addig sütöttem grillprogramon, míg a teteje zsemleszínű nem lett, ekkor kivettem és félretettem.
Most előkészítettem a húsfélét, majd a cserépedényt újra a sütőbe toltam, melyet közben 200 C fokra előmelegítettem. 20 percig sütöttem. Eközben elkészítettem az olaszos szűzpecsenyét, és már tálaltam is a csőben sült sajtos pennével. 












Kellemes és ízletes ebéd volt, köszönöm Rachel Allen! Azt hiszem más nemigen vett volna rá arra, hogy sajtos makarónit készítsek. Mely jelen esetben penne.:)

Van még jó néhány egyszerű, hétköznapi fogás a szakácskönyvben, szerintem ezek közül is terítékre kerül néhány az elkövetkezőkben. 



1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails