Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. december 7., vasárnap

Klasszikus potatoes skins, azaz sült „krumplibőr” cheddar sajttal és ropogós baconnel




A klasszikus változatot még meg sem örökítettem a blogon, pedig nagy kedvenc. Talán azért mert gyakrabban készül töltött változat nálunk. Igaz, az inkább baked potatoes néven fut, és vannak nüansznyi eltérések az elkészítésében.

Legutóbb egy öszvér változatot mutattam be medvehagyma szezonban:


Érdemes fázisfotókért is ide benézni, mert most elég foghíjasan fotóztam. J

Visszatérve jelen változathoz, ez egy szimpla hétköznapi ebéd volt. Mi tagadás, gyorsan szétkapkodtuk! J

Hozzávalók 4 adaghoz:

10 db közepes, laposabb sárga krumpli
20 dkg cheddar sajt durvára reszelve
20 dkg bacon vékonyra szeletelve
4 dkg vaj
frissen őrölt színes bors és Himalája só

Tálaláshoz:

finomra vágott metélőhagyma vagy zöldhagyma
4 adag fokhagymás joghurtszósz (4 dl görög joghurt, 2 gerezd zúzott fokhagyma, só)

A krumplikat megsikáltam és héjasan fóliába csomagoltam. 200 C fokos, forró sütőben 40 perc alatt megsütöttem. Hagytam hűlni.
Közben „tökéletes”, ropogós bacont sütöttem, a zsírját félretettem. A bacont hagytam hűlni, majd késsel durvára vágtam. A visszamaradt zsiradékban felolvasztottam a vajat.
A krumplikat kettévágtam a közepét kivájtam úgy, hogy olyan fél centis krumpli réteg maradjon a héján. Szilikon ecsettel megkentem kívül belül a vajas bacon zsírral, sóztam, borsoztam és vágott felével tepsire rendezve betoltam a 220 C fokra felforrósított sütőbe.
Amikor láttam, hogy pirul megfordítottam és ugyanennyi ideig sütöttem a vágott felével felfelé a krumpli csónakokat.
Kihúztam a tepsit a sütőből és megtöltöttem a krumpli csónakokat a durvára reszelt sajttal. Visszatoltam a sütőbe, míg a sajt egészen megolvadt.
Megint kihúztam és megszórtam a bacon morzsával. Visszatoltam 1 percre a sütőbe, majd azonnal tálaltam.

Mindenki maga ízlése szerint adott hozzá finomra vágott zöldhagymát és fokhagymás joghurtba tunkoltuk. Ebédre is megállta a helyét! J



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails