Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. július 9., szerda

Pretzel bagel borjúburger – és még 22 hamburger recept





Tévedés, hogy a hamburger csak az amerikai gyorséttermek étlapját „vezeti”. Mára már a fine dining és bisztró éttermek étlapján is szinte kivétel nélkül megtalálható. 
Természetesen jobban járunk, ha az utóbb felsorolt éttermekben rendelünk hamburgert, de a legjobb minőségben, akár otthon is könnyedén összeállíthatunk egy ízletes, mutatós és egészséges hamburgert.

Jó példa vagyok magam erre, hiszen számtalanféle hamburgert mutattam már be:


10 + 2 legjobb házi hamburger és szendvics – hamburgerzsömle, és szendvicskenyér receptekkel


Nem is olyan régen rendeztem csokorba az utóbb készült hamburgereket, máris itt egy újabb! J
Most Pretzel zsemlében és borjúhúsból készítettem.

Többféle Pretzel péksüteményt mutattam már be, valójában bármelyik, alakjában hozzáillő zsemlében tálalhatjuk a borjúburgert:

Pretzel zsemlék – hamburgerhez, szendvicshez, reggelire


Pretzel péksütemények – perec, zsemle, stangli, csavar



Sokmagos Pretzel bagel és zsemlék



A húspogácsa összeállítása egyszerű. Mindig jobb, ha magunk daráljuk a hamburgerhúst, vagy a kiválasztott húsdarabot a hentes a jelenlétünkben darálja.
Jobb, ha 15% faggyút is tartalmaz a húsmassza, de nagyon finom, de kicsit szárazabb húspogácsát készíthetünk színhúsból, ami lehet bélszín, hátszín, vagy borjúcomb, mint ez esetben.
A húspogácsa mérete is ízlésfüggő. A férjem kisebb, a gyerekek és én nagyobb húspogácsával kedveljük. J

Hozzávalók 4 adaghoz:

40-60 dkg borjúcomb, attól függően, hogy 10 vagy 15 dkg-os húspogácsákat szeretnénk
2 finomra vágott mogyoróhagyma és 1 finomra vágott fokhagyma 1 evőkanál vajon megdinsztelve
1-1   ½ teáskanál Himalája só
10 tekerés frissen őrölt színes bors
1 evőkanál dijoni mustár

A húsmasszát összeállítottam és kerek formában tömörítettem. Fóliába csomagoltam és betettem a hűtőbe 2 órára. Ez azért szükséges, hogy összeálljon a húspogácsa.
Sütés előtt fél órával kivettem a hűtőből, olajjal megkentem minden oldalán és oldalanként 3-4 perc alatt kontaktgrillen meggrilleztem. Természetesen kerti grillen még finomabb, mert füstös is lesz! J






Előre elkészítettem a mézes-mustáros szószt, nálunk ez a házi készítésű füstös BBQszószt is megelőzi, de ez már ízlés kérdése. Mindkét szószra rendelkezésre áll nálam recept (a kiemelésre kattintva).


Összeállítás:

A bageleket kettévágtam és még a hús sütése előtt a grillen megpirítottam.
Megkentem az alapot mézes-mustáros szósszal és lefektettem a saláta leveleket.
Erre következtek a paradicsom és lilahagyma szeletek, majd a grillezett húspogácsa.
Erre ír vörös cheddar sajt és ropogós bacon szeletek következtek. 



A végeredmény önmagáért beszél! Tanácsom: vagy csak olyan helyen fogyasszunk hamburgert, ahol mindent helyben készítenek, vagy készítsük el magunk, otthon. Érezni fogjuk a különbséget! J



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails