Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. július 8., kedd

Paella marinált csirkével – spanyol rizses csirke serpenyőben





Jó régen nem készítettem paellát. Egy időben hetente az asztalunkra került, mostanában pedig a Tex-Mex-ek túrták ki az étlapról. J 
Van jó néhány paella recept már az oldalon, érdemes körülnézni, ha megtetszett.
Spanyolországban szerettünk bele ebbe a rendkívül ízletes, rizses egytálételbe. A nevét a serpenyőről kapta, amiben készül. Itthon is kapni ilyen tálat, nekem két méretben is van, most a kisebbet fogtam be, mert csak 4-6 adagot készítettem. Mi szeretjük újramelegítve is, így gyakran a nagyobbik serpenyőben készítem, ilyenkor 8-10 adagra való készül.

Ehhez az ételhez mindenképpen szükségünk van csirke alaplére, ami lehet maradék tyúkhúsleves is. Nekem most csülök főzőlé (nem füstölt) volt a fagyasztóban,de nem éreztem  lelkifurdalást, hogy még többféle íz fog találkozni ebben a rizses csirkében.
Szeretem, ha ízletes benne a húsféle, így gyakran előpácolom. Most egy nagyon egyszerű marinádban pácoltam elő a darabolt szárnyakat és kockázott csirkemellet:

3 evőkanál olívaolaj
2 evőkanál citrom vagy lime lé
1 teáskanál pirospaprika (én füstös spanyol paprikát használtam Pimenton de la Vera)
1 teáskanál fokhagymapor
½ teáskanál frissen őrölt bors
1 teáskanál Himalája só

Hozzávalók 4-6 adaghoz:

5 csirkeszárny három részre darabolva
1 kisebb egész csirkemell közepes kockákra vágva
½ dl olívaolaj
1 fej édes hagyma kockára vágva
3 gerezd fokhagyma finomra vágva
1 nagy paradicsom héja nélkül kockára vágva
1 csipet sáfrány
3 dl Arborio rizs (én mindig ebből készítem, ezt a rizsfajtát kedvelem hozzá a legjobban)
6 dl csirke alaplé (amit a sáfránnyal összeforralunk még használat előtt)
15 dkg zöldborsó
15 dkg vágott zöldbab

A csirkét fél órán át pácoltam a marinádban, majd a serpenyőben felforrósított olívaolajra dobtam, először a szárnyrészeket. Amikor azok már megpirultak, akkor hozzáadtam a csirkemell kockákat és azokat is átpirítottam. Ekkor adtam hozzá a hagymát és a fokhagymát és megdinszteltem a húsokkal együtt. 

Hozzáadtam a paprikát, 1-2 percig pirítottam, majd a paradicsomot és még 1 percig pirítottam. Hozzáadtam a rizst, átkevertem párszor, hogy mindenhol fényes legyen, majd felöntöttem a sáfrányos alaplével. Nálam az alaplé mindig elég sós, így több sózást nem igényel. Ha szükséges, érdemes utána sózni, mert a rizs nem lesz elég ízletes.

Egészen kis lángon 5-6 percig pároltam a rizses csirkét, majd hozzáadtam a borsót és zöldbabot és még 10 percig pároltam. Közben a sütőt előmelegítettem 180 C fokra és még 5 percig sütőben sütöttem a rizses tálat. Ekkorra egészen beissza a levét, minden zöldség és csirke is megpuhul, úgyhogy azonnal lehet tálalni. 







Mutatós, ízletes, csöppet sem bonyolult étel, amit egyszerű elkészíteni és szerintem kifejezetten könnyű ételnek számít.

Egy ültő helyünkben megettük, olyan finomra sikerült … J



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails