Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. február 9., vasárnap

Zöldséges csirkenyárs cajun kukoricával és fokhagymás joghurtszósszal




Nálunk nem csak nyáron kerül terítékre. Minden héten nyársra húzok valamit. J
Valahogyan mindig úgy jön ki, hogy nem örökítem meg, így úgy tűnik, mintha csak ritkán készíteném. Legutóbb sikerült kattintanom párat és közzé is tettem:


Mindegy minek hívjuk: nyársnak, kebabnak, saliknak, rablóhúsnak, úgy finom, ahogyan van. Jelzem, kevés idő ráfordítással és kevés mosatlannal járó fogás, így mindig aktuális lehet.

Most is cajun fűszerpáccal készült a csirke, ehhez 40 dkg csirkemellet vastagabb kockákra vágtam. Amíg pácolódott előkészítettem a hozzávalókat:

½  cukkínit felszeleteltem.
4 kisszemű agria krumplit megmostam és héjastól felszeleteltem.
8 szem barna csiperkét megmostam, a nagyobbakat kettévágtam.
1 fej édes hagymát 6 cikkre, majd leveleire szedtem.
1 nagy piros kápiát kockára vágtam.
20 dkg szeletelt bacont kockára vágtam.
20 dkg grill sajtot kockára vágtam.
2 virslit feldaraboltam.

2 cső kukoricát 3-3 részre daraboltam.

A hozzávalókat nyársra húztam és olajozott tepsiben betoltam a 200 C fokra előmelegített sütőbe.
20 perc múlva 4 dkg olvasztott vajban elkevertem ½- ½ teáskanál cajun fűszerkeveréket és sót, ezzel meglocsoltam a kukoricát, majd a nyársakat. Még 10 percig sütöttem, majd grill programon 2-3 perc alatt megpirítottam őket.
Azonnal tálaltam.

A nyársakhoz jól bevált joghurtszószomat kínáltam:

2 dl görög joghurt
1 nagy gerezd zúzott fokhagyma
1 evőkanál olívaolaj
frissen őrölt Himalája só

Legalább egy órán át hagyom összeérni a hűtőben.


Olyan illatfelhővel jár a nyárssütés, hogy ember legyen a talpán, aki ellen tud neki állni! J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails