Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. február 2., vasárnap

Tökéletes ropogós malacbőr



Még midig aktuális a téma, ugyanis húsvétig tart a malackodós időszak. Utána jöhet a borsó és a spenótfőzelék. J
Még szilveszterkor sütöttem ezt a csinos kis malackaraj darabot és mondhatom, hogy nem jöttem ki a gyakorlatból. Olyan hihetetlenül finom lett a malacsült, a bőre vékony volt és úgy ropogott, mint az igazi dobos torta karamell bevonata. A hús pedig szaftos, omlós és ízletes.

Nem olyan könnyű ilyen elropogtatható bőrt sütni, ami szinte magától elválik a hústól, mert a zsírréteget úgy sütöttük ki közüle, hogy szinte el is tűnik.
Amikor elszánjuk magunkat, hogy ropogós, bőrös sültet akarunk sütni, elsősorban a sörrel, mézzel való lakkozás jut az eszünkbe. Ez esetben óvintézkedésként mindig felmerül, hogy a bőrt ne sózzuk.
Ezzel az eljárással garantált, hogy úgy ropogtathatjuk el a sótól ízes bőrcikkeket, mint a ropit.

Jelen esetben egy citrusos zöldfűszer pácot kevertem narancsléből, citromléből (mindkettő frissen facsart) olajjal, Maldon sóval, borssal, zöld fűszerekkel (kakukkfű és rozmaring).

Csak a húsos részt bekentem a páccal és cserépben hagytam pácolódni 2-3 órán át.

A bőrt beirdaltam úgy centinként és  Maldon sóvirággal bedörzsöltem (durva szemű só a legjobb).Nem éppen csak, de ne essünk túlzásba. Mindezt közvetlenül sütés előtt. 


220 C fokra előmelegített sütőbe toltam a cserepet és 15 percig pirítottam. Ezután 150 C fokra mérsékeltem a hőt, fokhagymát, édes és lilahagyma cikkeket és zöldfűszereket, citrom gerezdeket szórtam mellé és másfél órán át sütöttem benne az úgy másfél kilós, bőrös karajpecsenyét. Az utolsó fél órában alma cikkeket is mellé tettem. A lényeg, hogy a bőrt NEM szabad locsolgatni.





Deszkára emeltem és pihentettem 15 percig. Ekkor szinte magától elvált a ropogós bőr, ezt leemeltem és cikkekre szedtem. A pecsenyét felszeleteltem. Dinsztelt hagymás krumplipürét kínáltam hozzá és a mellette sült almagerezdeket.

Csak néhány mozzanatot örökítettem meg, ünnepekkor jobban szeretek a családra figyelni, de mindenképpen szerettem volna ezt a nagyszerű malacsültet közreadni.
Nem ez az első alkalom, hogy bemutatom ezt az eljárást, tehát nem most találtam fel a spanyolviaszt! J




1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails