Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. február 25., kedd

Sajtos makaróni bazsalikommal, aszalt paradicsommal



Sokáig nem készítettem ezt az igazi komfortételt. Valahogyan nem láttam benne korábban túlzott fantáziát. 
Rachel Allen szakácskönyvét teszteltem, amikor elsőként szúrtam ki a sajtos makarónit, szerintem azért, mert ez tartozott azon kevesek közé, melyeket még nem készítettem. Akkor sajtos penne készült:


Nem vagyok nagy tésztás, de a családnak nagyon ízlett. Azért nem túrja ki az olaszos tésztákat a menüsorból, penne arrabiata többször készül, de igazi színfolt a gyorsan valami finomat kategóriában.

Persze most is beújítottam, került a sajtos makaróniba aszalt paradicsom és bazsalikom is. J

Hozzávalók 4 adaghoz:

5 dkg vaj
5 dkg liszt
6 dl forró tej
2 teáskanál dijoni mustár
frissen őrölt Himalája só és színes bors
10 dkg aszalt paradicsom apróra vágva
1 csokor bazsalikom levele durvára vágva
1 fej édes hagyma finomra vágva
1 gerezd fokhagyma finomra vágva
20 dkg vegyes sajt – gruyére és vörös cheddar durvára reszelve

20 dkg makaróni (szarvacska tészta) frissen kifőzve

A vajon megdinszteltem a finomra vágott hagymát és aszalt paradicsomot, hozzáadtam a fokhagymát, majd elkevertem a liszttel. 1 percig pirítottam, majd apránként felöntöttem a tejjel, folyamatos keverés mellett. Ízesítettem mustárral, sóval, borssal, majd hozzáadtam a sajt ¾ részét.
Hagytam a sajtot felolvadni, majd hozzáadtam a kifőzött makarónit és elkevertem.

Jénaiba öntöttem és megszórtam a maradék sajttal és betoltam a 200 C fokra előmelegített sütőbe grill-forró levegő programra, amíg a sajt aranybarnára nem pirult, körülbelül 20 perc alatt. 



Isteni illata volt és nagyon jól nézett ki. Az ízéről csak annyit, hogy hűlt helye maradt! J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails