Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. február 14., péntek

Olaszos töltött-grillezett borjúszelet ceruzababbal, salátával




Kaptam szép borjúcombot. Még mindig az új kontaktgrillem avatásánál tartok, így úgy döntöttem, hogy megtöltöm a borjúszeleteket és grillezem.
Igazi wellness fogás, ahol az ízek mégis úgy laktatnak, mintha csülök péknét ettünk volna. Persze a megterhelt gyomor érzése ez esetben elmarad. J

Nagyon egyszerű a recept, néhány elsőrangú hozzávalón kívül semmilyen extra befektetést nem igényel. Csirkemellel is készíthetjük, de a borjúhús teszi nagyon kerekké ezt a fogást.

Hozzávalók 2 adaghoz:

4 nagy szelet borjúcomb enyhén klopfolva
2 szelet Pármai sonka
1 vastagabb, vagy 2 vékony szelet érett provolone sajt (Provolone Valpadana DOP Piccante sajtot használtam) középen kettévágva

A borjúszeleteket sóztam, borsoztam. Az egyik szeletre ráfektettem egy szelet Pármai sonkát, ami félig túlnyúlik a hús szeleten, ráfektettem a fél szelet sajtot és befedtem a sonkával. Erre helyeztem rá a másik szelet borjúhúst. 
Megkentem olívaolajjal a hússzeletek felszínét és 2-3 percig grilleztem magas hőfokon. A kifolyt sajtot a szafttal ( van a kontaktgrillhez szaft felfogó tálka) a kész borjúszeletek mellé feltálaltam.
Párolóedényben, gőz fölött megpároltam a zöldbabot és végül enyhén megsóztam.



Olasz salátakeverékhez félbevágott koktélparadicsomot és pecorino forgácsokat adtam.


A kész borjúszeleteket kettévágva tálaltam a köretekkel.
Rém egyszerű és mutatós étel, ami különlegesen finom az egyszerű, de minőségi alapanyagoktól. Friss, üde, tápláló és egészséges.

Jó étvágyat kívánok hozzá! J



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails