Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. február 26., szerda

Mézes-chilis mustárpácban sült tarja pecsenye






Fő a változatosság, egy héten egyszer a szárnyasokat lecserélem tarjára.
Igyekszem változatosan főzni, ha csak tehetem, mindig beújítok egy kicsit. Nem régen mutattam be egy mézes-chilis kacsacombot, aminek az íz összhangja, azóta is kísért! J



Úgyhogy kétség nem fért hozzá, hogy az eheti tarjapecsenye mézes-chilis mustárpácban sül majd, ugyanis az Edmond Fallot dijoni mustárt semmiképpen nem spóroltam volna ki a pácból.
Savasságot, sósságot is kap a jó mustártól a hús, arról nem is beszélve, hogy porhanyósabb is lesz tőle.

Rebeka lányom szokta hozni a Culinarisból, 1490 Ft, 850 g-os kiszerelés. Két hónap alatt éppen el is fogy egy üveggel. :)


Hozzávalók 2-3 adaghoz:

4 ujjnyi vastag szelet tarja (60-80 dkg)
2 evőkanál dijoni mustár
1 evőkanál akácméz
2 evőkanál olaj
1 közepes piros chili finomra vágva
1 evőkanál steak fűszerkeverék (paprika, koriander, chili, vöröshagyma, fokhagyma, petrezselyem)
frissen őrölt Himalája só

A mustárpácot alaposan összekevertem és átkentem vele a klopfolt tarjaszeleteket. 2 órán át pácoltam, csak sütés előtt sóztam.

A tepsit a sütővel együtt 200 C fokra felmelegítettem. Kivettem, meglocsoltam egy kis olajjal és a forró tepsire rendeztem a pácolt tarjaszeleteket. 200 C fokon 20 percig sütöttem, majd megfordítottam. 10 perc múlva forró levegő-grill programra kapcsoltam és 6-8 perc alatt készre sütöttem.



Francia krumplipürével és csemegeuborkával tálaltam. Isteni finom volt! :) 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails