Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. február 5., szerda

Fokhagymás csülök almával pékné módra






Előre bocsátom, hogy ez nem klasszikus csülök pékné módra, ugyanis a csülök levesben főtt. Ez amolyan maradékok hasznosítása, mint az utóbb bemutatott fokhagymás oldalas. Elég jól néz ki, és nagyon finom is:




Innen vettem az ötletet. Történt ugyanis, hogy kivételesen nem akartam vasárnap húslevest főzni, de a Kisfiam nyomatékosan megkért rá, az utolsó percben. Volt karajcsontom és borjúnyesedékem, vettem hozzá egy szép nagy szelet csontos marhalábszárat és egy kis csinos és húsos csülköt. Jó kis leves főtt belőle.

Úgy fél kiló főtt csülökfiléhez 6 nagy gerezd fokhagymát lereszeltem, sóztam, borsoztam, megvártam, míg krémes lett. Megkentem vele alaposan a kisebb darabokra vágott csülköt és Maldon sóvirággal fűszereztem. Hagytam állni egy órán át majd mangalica zsírral kikent cserépbe rendeztem bőrével lefelé. 1-1 nagy, cikkekre vágott almát és édes hagymát szórtam mellé és betettem a 220 C fokra előmelegített sütőbe. 20 perc múlva megfordítottam a csülökdarabokat és ropogósra sütöttem. 





A sült almával és hagymával tálaltam, tudvalévő, hogy kerülöm a szénhidrátot. Viszont minden helyzetben feltalálom magamat! J

A levesben főtt húsokat már egyszer kimerítettük, úgyhogy az újrahasznosításkor frissen, melegen érdemes elfogyasztani. Ha kihűlt, csökken az élvezeti értéke. Frissen, forrón viszont nagyon finom, úgyhogy érdemes kipróbálni! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails