Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. január 4., szombat

Thai, kókusztejes csirkeragu leves sok zöldséggel, zöld curryvel (fázisfotókkal)






Ahogyan legutóbb meséltem, kaptam a Metroban thai leveszöldség csomagot: galangal (thai, zöld gyömbér), kaffer lime levél, thai chili és citromfű szár. A felét vákuum csomagoltam és eltettem későbbre:


Ez a később most következett be, vártam haza a Nagylányt az egyetemről a fővárosból, gondoltam ő sem maradjon már ki minden jóból, így terítékre tűztem egy újabb thai csirkeragu levest.


Addig, amíg a többi alapanyagot előkészítettem, addig 5 dl tyúkhúslevesbe tettem őket és fedő alatt, kis lángon belefőztem az alaplébe az ízeket. Úgy hétharmadára sűrítettem a levet. A citromfű szárat kés hátával megütögettem, hogy a citromfű íze intenzíven kioldódjon, mielőtt a lébe tettem. Úgy egy órán át rotyogott a fedő alatt az alaplé, nagyjából 3 dl lett belőle.



Ezután szinte teljesen úgy jártam el, mint máskor.

Kókuszzsíron megpirítottam – több részletben – a zöldségeket, majd a csirke mellet. Félre tettem őket. 2 teáskanál zöld curryt elkevertem 4 gerezd reszelt fokhagymával és reszelt gyömbérrel kókuszzsíron megpirítottam, hogy felszabaduljanak az illatok és az ízek, majd visszatettem a csirkét bele és összeforgattam egy párszor. Ezután felöntöttem jó sűrű kókusztejjel és összerotyogtattam. Felöntöttem az alaplével, amikor felforrt hozzáadtam a zöldségeket. Éppen csak összeforraltam, majd citrom karikákat és tépett bazsalikomot adtam hozzá. Egy két percig még rotyogtattam. Fontos, hogy roppanósak maradjanak a zöldségek.













A többiek jázminrizzsel kapták én maradtam a rizsmenetes változatnál sok lével.

Nem volt prüszkölés, mert éppen megfelelően csípős volt, de kevésbé, mint korábban szoktam volt készíteni. Azt hiszem, maradok ennél a mérsékelt változatnál, mint legutóbb is.

A lányom is nagyon szereti a thai ízeket, nem csoda, hiszen kétszer is teleltünk már kettesben korábban Thaiföldön, amolyan csajos téli nyaraláson. Úgyhogy felejthetetlen élményekhez és emlékekhez is hozzásegít minket télidőben egy tányér forró, és csípős thai leves.

Hozzávalók 4 adaghoz:

40 dkg csirkemell
70 dkg vegyes zöldség: ceruzabab, bébi répa, barna csiperke, édes olasz és lilahagyma, piros és zöld kápia vagy kaliforniai paprika
3 dl sűrű kókusztej
5 dl csirke alaplé vagy tyúkhúsleves
thai leveszöldség: 2 citromfű szár, 1-2 kaffer lime levél, 1 darab galangal (thai gyömbér)
2 teáskanál zöld curry paszta
4 gerezd fokhagyma
hüvelykujjnyi friss gyömbér
2 evőkanál kókuszzsír
3 karika lime vagy citrom
néhány bazsalikom levél



2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails