Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. január 23., csütörtök

Szendvics zsemle – hamburgerhez, szendvicshez, kalács helyett, reggelire






Imádjuk a jól bevált szendvicskenyeremet és hamburger zsemléimet, melyek éve óta, hétről hétre terítékre kerülnek. Engem mégis mindig hajt az újítási vágy, nem jobbat vagy szebbet, de időről időre egy kicsit mást is szeretnék készíteni.

Minden nap főzök, ezért nem elégít ki, hogy egy-egy jól bevált ételsort időről időre újra megfőzök, egy-egy jól bevált kenyeret, zsemlét, kiflit megsütök, állandóan keresem az újdonságokat, amivel meglephetem kosztosaimat.
Jelentem, hogy most is sikerült, ugyanis napok óta nem tudom levenni napirendről az ebben a zsemlében tálalt finomságokat a családom kívánságára. A Kisfiam csak ennyit mondott az első tálalásnál: „Anya, ez mennyei volt!”

Nem kell valami nagyon bonyolultra gondolni, az igazán nagy sikerek gyakran kis dolgokban lakoznak. Olyan zsemlét akartam sütni, ami nem nagyon kenyér, nem nagyon kalács, nincs fényesre lakkozva a teteje és univerzális a felhasználása. Nos, ez kerekedet ki – szó szerint – belőle:

Hozzávalók 8 zsemléhez:

42 dkg kenyérliszt BL 80
1,5 dkg friss élesztő
125 ml langyos tej
125 ml szobahőmérsékletű víz              
1 tojás
2 evőkanál olaj + 1 evőkanál a dagasztáshoz
2 evőkanál nádcukor
1 teáskanál só

1 evőkanál langyos vaj a kenéshez
szezámmag, parmezán, oregánó a szóráshoz, (opcionális)

A langyos tejben elmorzsoltam az élesztőt, hozzáadtam egy evőkanál cukrot és felfuttattam. Közben a tojást, az olajat, a másik evőkanál cukrot, a sót és a vizet alaposan elkevertem. A vizes hozzávalókat hozzáadtam a liszthez és összeállítottam a tésztát. 10 percig letakarva pihent, majd hosszasan, könnyedén megdagasztottam. Addig, amíg bársonyos, homogén, engedelmes tésztát nem kaptam.


Lefedve 1 órán át pihentettem. Szépen meg is kelt. Lisztezett deszkára borítottam, 8 részre vágtam és kis cipókat formáztam. Magasakat. 




Sütőpapírral bélelt tepsire rendeztem és ruhával letakarva 30 percig + amíg a sütő 190 C fokra fel nem melegedett kelesztettem. 
Megkentem mindegyiket olvasztott vajjal, néhányat megszórtam szezámmaggal, néhányat reszelt parmezánnal és oregánóval és betoltam 16 percre a sütőbe.






Rácson hagytam hűlni őket. Puha, könnyű, nagyon ízletes zsemlék, melyek több napig is frissek maradnak nylon zacskóban! 





Megtöltöttem a zsemléket mindenféle finomsággal, de erről legközelebb mesélek!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails