Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. január 30., csütörtök

Csirkés quesadilla „Route 66”





Érdekes, hogy először készítek quesadillat, talán az ok az, hogy a csirke fajita szinte teljes mértékben és ős régen uralja nálunk a Tex Mex irányzatot.
Természetesen az sarkallt arra, hogy most mégis inkább mexikói melegszendvicset készítsek, hogy ne legyen már megint csirke fajita ebédre. Ami egyébként tagadhatatlanul színes, ízletes és különleges. No és az egész család kedvence.
A hozzávalók sora nagyjából ugyanaz, mint a csirke fajitaé, a kisfiamnak mégis a szoros ízlésére igazítottam az általam „Route 66” fantázianévre keresztelt jégsaláta, bacon, majonéz kombóra hangolt quesadillat, mint például ezt a korábbi angol muffint:


Szeretek már jól bevált párosításokhoz nyúlni, most sem csalódtunk.

Hozzávalók 4 adaghoz:

1 evőkanál fajita fűszerkeverék 1 teáskanál Himalája sóval, 2 evőkanál olajjal és 1 evőkanál lime vagy citromlével elkeverve a csirkemell pácolásához
½ fej jégsaláta csíkra vágva
20 dkg vörös cheddar sajt
1 adag majonézből készült mézes-mustáros szósz

A legfőbb hozzávaló új kotaktgrillem, hiszen ebben sütöttem ropogósra a quesadillat.

Az egyik lepényt lefektettem, erre következett a csirkemell, a saláta, a cheddar sajt majd a bacon morzsák és befedtem egy másik tortillával. Kontaktgrillben addig sütöttem, amíg a tortilla ropogós lett, a sajt pedig megolvadt. 





1 perc múlva négyfelé vágtam és mézes-mustáros szósszal tálaltam fel.

Tippek:
A mézes-mustáros szószból a salátára is tehetünk 1-2 evőkanállal, majd a többi hozzávalóval folytatjuk a tortilla töltését. 

Ha kevesebb macerával szeretnénk készíteni – bár nem sarkallok senkit késztermékek vásárlásra – készen vásárolt tortillával és fajita fűszerkeverékkel is készíthetjük. 




9 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Ez most "jó" vagy "rossz"?! :D

      Törlés
    2. Ez? A legeslegjobb!!!!! :D:D Imádom ezt az oldalt! :)

      Törlés
    3. Akkor megnyugodtam! :) :) :) Köszönöm ... :)

      Törlés
  2. <3 Én köszönöm! Ma is, és holnap is innen főzök majd! :)

    VálaszTörlés
  3. Azt hiszem, épp ideje előásni a pincéből az ősrégi Rowenta kontaktgrillt!
    Idejét se tudom, mikkor használtam utoljára...

    Remek ez a kaja, szinte érzem az illatát. :-)

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok, ha nincs grillezőm, akkor ezt egy pár percre meleg sütőbe is hasonló eredményt kaphatok? (leszámítva a grillező okozta csíkokat:))Köszi

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails