Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2013. november 6., szerda

Fokhagymás-kakukkfüves ropós kacsacomb vele sült almával – sous vide





A kacsacombot semmiképpen nem hagytam ki volna a sous vide eljárással előkészített húsételek közül az egyhetes tesztidőszakban, amikor volt alkalmam kipróbálni a Sous Vide Supreme szettet a forgalmazó jóvoltából.


Bár tipikusan rozmaringgal párosítjuk a kacsacombot, most én mégis a kakukkfű mellett döntöttem.
Egy-egy nagyobb gerezd vastagabbra szeletelt fokhagymával és kakukkfű ágakkal vákuum csomagoltam a Maldon sóval és frissen őrölt borssal fűszerezett combokat és ez esetben nem tettem mellé zsiradékot.


82 C fokon 4 órán át hagytam készülni őket a vízfürdőben. 



Az előkészített combokat libazsírral kikent cseréptálba helyeztem a fokhagyma szeletekkel és mellé rendeztem combonként egy-egy fél savanykás, héjas almát cikkekre vágva.
200 C fokra előmelegített sütőben mindkét oldalán 15-20 percig pirítva arany barnára és ropogósra sütöttem.
Francia krumplipürével, pecsenyelevével és a sült almával tálaltam.

Francia krumplipüré – szerecsendióval vagy friss gyömbérrel, ahogy tetszik


A legszembetűnőbb különbség az volt a komótosan, cserépben sült változattal szemben, hogy mélyebb, eredetibb ízeket és jobb textúrát tapasztaltam. A kacsacomb fantasztikusan omlós volt, mégis nagyon jó volt a tartása, a bőr pedig elképesztően ropogósra sült, miközben nem száradt ki. Az ízek pedig mélyek és áthatóak voltak.

Szerencsére frissen, csak az általam előkészített mennyiségnek csak a felét sütöttem ki, így még egy adag kacsacomb csücsül a fagyasztóban, így hamarosan újra terítékre kerülhet. Immár az előkészítési procedúra nélkül.

Szinte minden húsételből mentettem át későbbre előkészített adagokat, be fogok számolni arról, hogyan viselkednek a fagyasztott állapotából elővett húsok az elkészítés során. 

Közeleg Márton nap, libacombból is szívből ajánlom ezt a receptet, egy az egyben! 




3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki. Ha nincs sous vide készülék, hogyan tudom ellenőrizni (fazékban pl.) a vízhőmérsékletet?

    VálaszTörlés
  2. Pl. az ikeás digitális is nagyon jó, be tudod állítani, hogy csipogjon a beállított hőfok elérésekor.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails