Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2013. november 30., szombat

Bazsalikomos-aszalt paradicsomos penne parmezános mascarpone mártásban - csirkemellel




Bevallom, nem vagyok nagy tésztás. A családnak viszont minden héten sort kerítek egy tészta napra.

Ez a recept simán megállja a helyét csirkemell nélkül is, viszont én kosztolok egy pofi focistát, aki történetesen 11 éves és nagy szüksége van vasra, fehérjére és a többi, amit a húsból merítünk természetes úton. Nagy húsevő lévén nekem pedig kifejezetten így kerek egy tésztaétel, ha van benne hús is. J

Szeretem az olasz ételeket, hiszen minél kevesebb és minél jobb alapanyag van benne, annál finomabb. No és rettentően időtakarékosak!

Hozzávalók 4 adaghoz:

20 dkg csirkemell filé vékony csíkokra vágva
10 dkg aszalt paradicsom lecsöpögtetve, összevágva
nagy csokor friss bazsalikom levelei durvára vágva
25 dkg mascarpone
10 dkg parmezán finomra reszelve
1 dl száraz fehérbor
40 dkg penne
frissen őrölt vegyes bors és Maldon só
2 evőkanál olívaolaj
4 gerezd fokhagyma finomra vágva
2 evőkanál finomra vágott édes olasz hagyma

Egy evőkanál olívaolajon megpirítottam a csirkemell csíkokat, majd szűrőlapáttal kivettem és melegen tartottam. Pótoltam a zsiradékot egy evőkanál olívaolajjal és megdinszteltem a hagymát, majd hozzáadtam a fokhagymát és az összevágott aszalt paradicsomot. Úgy 1 perc múlva felöntöttem a fehérborral. amit erős tűzön el is főztem az alapból, majd hozzáadtam a mascarponét és sóztam, borsoztam. Közepes tűzön összefőztem. Végül hozzáadtam a parmezánt és a bazsalikomot és már csak addig főztem, hogy a sajt elolvadjon benne.

Közben kifőztem a pennét egy evőkanál sóval ízesített 4 liter vízben, leszűrtem, de két merőkanál levet félre tettem a főzőlevéből. Afrissen kifőtt pennét a mártáshoz adtam és alaposan átkevertem. Annyi főzőlevet adtam hozzá, hogy selymes és krémes legyen. Azonnal tálaltam.

Igazán jól sikerült ebéd volt, a vendég kisfiú, aki nálunk ebédelt, kétszer is kért belőle … J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails