Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2013. október 31., csütörtök

Koktélfasírt (fasírtgolyó), ahogyan Trisztán szereti






Nem egyszerű eset. No, nem a fasírtgolyó, hanem a Kisfiam. Korábban nagy kedvence volt a koktélfasírt, mostanában – igaz nem készítettem túl gyakran – láttam rajta, hogy nem lelkesedik érte.

Amikor már minden kedvenc étele ezerszer sorra került, mindig tartok egy kis repertoár áttekintést, hogy mit főzzek, ami a fogára való. Eszembe jutott, hogy mi lenne, ha egy kicsit beújítanék fasírtgolyó ügyben, hátha újra felvehetnénk a kedvencei közé.

Jelentem, sikerrel jártam, a Kisfiam azt mondta ebéd után, hogy „anya, ugye vacsorára is ehetek fasírtot?”.

Hozzávalók 26 db koktélfasírthoz:

50 dkg darált sertésdagadó
2 császárzsemle tejben áztatva és kifacsarva
néhány ág kakukkfű
1 kisebb fej lila hagyma apróra vágva
3 gerezd fokhagyma átnyomva
3 dkg vaj
1 csokor petrezselyemzöld
1 tojás
frissen őrölt zöld bors
1 ½  teáskanál frissen őrölt Maldon só

Szerintem a siker záloga az ennél a receptnél, hogy a hagymaféléket kakukkfű ágakkal vajban megdinszteltem. Végül hozzáadtam az összevágott petrezselyemzöldet is és hagytam kihűlni.


Keverőtálba tettem a darált húst, a kifacsart zsemléket, a dinsztelt hagymát (a kakukkfű ágakat kihalásztam belőle) a tojást és a fűszereket és alaposan összedolgoztam. 1 órán át pihent a hűtőben, hogy összeérjenek az ízek, majd vizes kézzel szilva nagyságú gombócokat formáztam és bő, forró olajban szép barnára sütöttem.




Sajtos kifli karikára csemegeuborka szeleteket fektettem és rászúrtam egy-egy fasírtgolyót.


Ennyi. A kevesebb fűszer ellenére sokkal ízletesebbre sikeredett a fasírt, én a vajban, friss kakukkfűvel dinsztelt hagymákra gyanakszom. Végtére is mindegy, a lényeg, hogy nagyon finom. 





2 megjegyzés:

  1. Hm. Ezt mindenképpen kipróbáljuk valamikor. Hamarosan. Gyanítom, éppúgy felkerül a kedvencek közé nálunk is, mint az amerikai serpenyős pizza.:-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails