Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2013. október 12., szombat

Gombafasírt őzlábgombából és gombaragu alaprecept







 Amikor gombaragut, pirított erdei gombát készítek, akkor a vaj, a póréhagyma és a kakukkfű nem hiányozhat belőle. Az így készült ragut kenhetem pirítósra vagy készíthetek belőle melegszendvicset, vagy adhatom hús mellé, vagy turmixolhatom levesnek, vagy gombafasírthoz használhatom fel. Többek között.
A szomszédasszonyomtól kapott őzlábgomba projekt harmadik fejezete ez a recept.

Töltött őzlábgomba – 4 étel őzlábgombából. 1 rész.



Az alaprecept alapján készült raguból jelen esetben gombafasírtot és egy színes és ízletes melegszendvicset készítettem. Most a fasírtot mutatom be.

Az alap raguhoz:

½ kg őzlábgomba tisztítva és kockára vágva
4 dkg vaj
1 póréhagyma összevágva
2-3 ág kakukkfű                        
maldon só
frissen őrölt színes bors

A felforrósított vajba tettem a kakukkfű ágakat és pirítottam egy kicsit. Hozzáadtam a póréhagymát, átkevertem és csendesebbre vettem a hőt. Megdinszteltem a hagymát, majd hozzáadtam a gombát és fedő nélkül addig pirítottam, míg levet nem engedett. Sóztam, borsoztam és csedes tűzön addig pároltam, míg teljes egészében el nem főtte az összes levét.




 Hagytam teljesen kihűlni majd hozzáadtam a többi hozzávalót:

2 zsemle tejben áztatva és alaposan kinyomkodva
frissen őrölt zsemlemorzsa, ha szükséges
1 tojás
2 gerezd fokhagyma
½ teáskanál fűszerpaprika
frissen őrölt színes bors
Maldon só

A fasírt alapot alaposan átgyúrtam, majd mielőtt a tojást hozzáadtam volna hűtőbe tettem, hogy összeálljon. Átgyúrtam a tojással, vizes kézzel gombócokat formáztam belőle – kicsiket, hiszen a húsmentes massza lágyabb – majd bő, forró olajban arany barnára sütöttem.
Nagyon kellemes, húsmentes fasírt a gombafasírt, gombaszezonon kívül azért én maradok a húsos változatnál. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails