Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2013. október 22., kedd

Eggs Benedict – sous vide







Mindig is szerettem volna egyszer Benedek tojást készíteni. Eddig valahogyan nem adta ki. Most is csak majdnem, hiszen a hollandi mártással csaltam. 
Olyan hirtelen jött az ötlet, hogy éppen egy ilyen formációba vágjak bele, ráadásul vasárnap reggel, hogy a hollandi mártás helyett egy adag édes majonézt kevertem.

Írtam már róla, hogy egy hétig vendégeskedett nálam egy Souse Vide Supreme szett:


Angol muffint ígértem a családnak reggelire, egyszer csak a fejemhez kaptam és beállítottam a gépet 64,5 fokra és megmostam pár tanyasi tojást a készletemből. Amikor felmelegedett a vízfürdő, egyszerűen csak héjastól beletettem a tojásokat 45 percre. Elméletileg 63,5 fokra kellett volna állítani, de már próbálkoztam ezzel a hőfokkal és a fehérje nekem nem állt össze.

Az angol muffint a már jól bevált, saját ízlésemre formált recept szerint korán reggel elkészítettem:

Angol muffin (reggeli zsömle) - a legjobb


Az előző napi sous vide marlin steak köretéből maradt még olasz salátakeverék, ezt is előkaptam.

Ropogós bacon mindig készül, amikor angol muffin reggeli van nálunk, és a cheddar sajt is kötelező.

A bacon zsírjában megpirítottam a kettévágott zsemléket, erre édes házi majonézt kentem, majd vékony cheddar csíkok következtek majd a bacon és sok-sok salátát halmoztam a tetejére.
A zsemle másik felére csúsztattam a héjából kanálra buggyantott tojást, melyet megszórtam frissen őrölt sóval és borssal, és egy kis snidlinggel.

A tojás fehérje most szépen összeállt, a sárgája pedig olyan krémes volt, akár a tiramisu krémje. Most jobb hasonlat nem jut az eszembe.


Annyira megtetszett a sous vide tojás, hogy másnap is ezt reggeliztem. Erről is mesélek majd.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails