Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2013. január 10., csütörtök

Vágott hamburger zsemle



Nem is tudom, hol kezdjem, hiszen nálam mindennek története van.

Lehet meglepődni, mert ezek a csodás hamburgerzsemlék a karácsonyi időszakban készültek, karácsony másnapján sütöttem és töltöttem meg őket.

Utaltam rá korábban, hogy rendhagyó menüsorral készültem karácsonykor, marhahús volt a főszereplő, annak is legnemesebb része. Egy kétkilós marhabélszínt osztottam be három főétkezésre. Az egyik fogást, a tatárbifszteket már bemutattam:

Tatárbifsztek – szilveszteri menüajánlat



Szenteste pedig egy nagyszerű steakvacsora koronázta meg az ünnepet. Erről nem készültek képek, de lehet, hogy mégis bemutatom, ha érkezem rá.

Ezek a csodás, mondhatni rendhagyó hamburgerzsemlék a karácsonyi bélszínburgerhez készültek.
Szeretem a változatosságot, így ihletet kerestem, hogyan tehetném rendhagyóvá az ünnepi hamburgeremet. Végül Ildikónál találtam formai ihletet, nála láttam ezekhez hasonló, vágott zsemléket.
Természetesen maga a zsemle saját receptem szerint készült, hiszen ebben mondhatom, hogy nem szorulok „segítségre”, ha kicsit be akarok újítani. Sikerült is, hiszen a vágott hamburgerzsemlék nem csak látványban, de ízben is hoztak pluszt, ehhez az ünnepi, prémium hamburger ebédhez.

Hozzávalók 4 nagy zsemléhez:

32 dkg kenyérliszt BL 80
1 dkg élesztő
1 dl tej
1 dl tejföl (zsíros, lecsöpögtetve)
4 dkg vaj
1 tojás
1 evőkanál porcukor
1 teáskanál só
1 evőkanál olaj (a dagasztáshoz)

Az élesztőt megfuttattam langyos tejben a porcukorral. Összeállítottam a tésztát az összes hozzávalóval, de csak 10 perc pihentetés után dagasztottam meg.
50 percig pihent az olajjal megcsorgatott, alaposan megdagasztott tészta lefedve.
4 részre vágtam, megformáztam, és sütőpapírral bélelt tepsin 40 percig pihentettem a megformázott zsömléket.
Közben 200 C fokra felmelegítettem a sütőt és a zsömléket bemetszettem. Megszórtam maldon sópehellyel és szezámmaggal a vágások mellett. 






Gőzös sütőbe toltam (melegítéskor cseréptálakban vizet helyeztem el a sütőben) a hideg vízzel megspriccelt zsömléket. Úgy 20 percig sültek, majd 30 percig hűltek.


Szépek, igazán szemrevalóak és nagyon finomak lettek! Hamarosan a töltésükről is beszámolok. Igazán ünnepi hamburgerek kerekedtek belőle! 





1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails