Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. november 26., hétfő

Grillsajtos gyros csirkeburger






Ez mostanában a második gigantikus burger vacsorára, úgy hiszem a közeljövőben diétásabbra hangolom a menüt. Hamburger után egy gazdagra szabott csirkeburger volt soron, bár én burgerben marha párti vagyok, nem mondanám, hogy ez a csirkeburger kevésbé ízlett. Azért a Texas BBQ burger receptjébe is érdemes benézni.

Merőben más íz világra hangoltam ezt a szendvicset, a parmezános-oregánós hamburger zsömle már eleve dobott egyet a komplex íz hatáson:

Parmezános-oregánós hamburger zsömle






Nem bonyolítottam túl a dolgot: csinos, kisebb csirkemell steakeket szeltem az egész csirkemellből és bepácoltam a házilag kevert gyros fűszerkeverékemmel, melyet olívaolajjal kevertem el:

Házi fűszerkeverékek, fűszerpácok 1. rész: fajitas, cajun, gyros, baharat, Kentucky, tandoori


A gyroshoz többféle szószt szoktam keverni, ehhez a csirkeburgerhez most az egyszerű, csípős szószomat készítettem: görög joghurt, ketchup, házi darált csípős paprika (vagy őrölt chili) alaposan elkeverve és behűtve.


Kontaktgrillben megpirítottam a kettőbe vágott zsömléket, majd a pácolt csirkemelleket és a grillsajtot. Lehet ez stílusosan halloumi, vagy más grillsajt.
A fél zsömlére salátalevelet, szeletelt paradicsomot és uborkát fektettem, majd 2-2 szelet grillezett csirkemellet és 1-1szelet grill sajtot, végül befedtem a zsömle tetejével. Végül meglocsoltam a csípős szósszal, ami a képről lemaradt, hogy jobban érvényesüljenek a feltétek.
Egyszerű, nagyszerű csirkeburger volt, jó íz és látvány összhang uralkodott benne. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails