Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. október 18., csütörtök

Ropogósra vasalt tandoori csirkecombfilé naan kenyéren, egyszerű raitaval – a kedvenc indiai házilag




Folytatom az elmúlt időszakban készült indiai ihletésű ételek bemutatását. A kisfiam egyik első számú kedvence a tandoori csirke, ami mindenképpen jelzi, hogy különleges íz világa nagyon is alkalmas a gyermekízlés megnyeréséhez.

Boldoggá tesz, amikor a napi menüben feltűnik ez a fogás, akkor felugrik és azt mondja, köszönöm anya, tudod, hogy ez az egyik kedvencem!

Az utóbbi időben duplán pácolom a húsokat a tandoori csirkéhez, egyenlő arányban lereszelek friss gyömbért és fokhagymát, sóval, citromlével és őrölt chilivel keverem el. A hús mennyiségének megfelelő adagban.
Jelen esetben 3 nagy, bőrös csirkecombfiléhez és két szelet csirkemellhez hüvelykujjnyi gyömbért, 3 fokhagymát, teáskanálnyi chilit és sót, valamint egy fél citrom levét kevertem össze. Ezzel bebalzsamoztam a húsokat és fedetlenül, szobahőmérsékleten pácoltam 20 percig.
3 dl görög joghurtot elkevertem 1,5 evőkanál tandoori masala fűszerkeverékkel, 1,5 teáskanál sóval és fél dl olajjal. Gazdagon beecseteltem vele a húsokat, a maradék fűszeres joghurtot pedig a tál aljára és tálba fektetett, átkent húsokra kentem. 3 órán át pácoltam a húsokat, majd egyenként megspricceltem mindkét oldalán olajjal és a kontaktgrill lapjára fektettem őket.
5 perc sütés után meglocsoltam kevés olvasztott vajjal és még 7 percig sütöttem őket. 




Közben elkészítettem a naan kenyeret és a raitat. A naan kenyér készítéséről itt írtam:

NAAN kenyér – indiai lepénykenyér házilag




Most egyszerű raita készült, 2 dl görög joghurtba 1 gerezd fokhagymát reszeltem, enyhén megsóztam és egy teáskanálnyi szárazon pirított és finomra őrölt római köményt kevertem.
A raitat érdemes előre elkészíteni, de elég, ha úgy egy órán át pihen a hűtőben tálalás előtt, hogy összeérjenek az ízek. 



A fiúknak csíkokra vágtam a csirkecombot/csirkemellet, melyet a lepénykenyér szélére halmoztam. Meglocsoltam a raitaval és feltekertem. Mi lányok, maradtunk a hagyományos tálalásnál. A csirkecombok bőre kellemesen ropogós volt, a hús pedig omlós, szaftos. Jól szerepelt a kontaktgrill ez esetben is. Eddig mindig sütőben sütöttem.

Egy-egy ilyen tandoori vacsora után mindig megfogadom, hogy még gyakoribb vendég lesz nálunk a hétköznapi menüben. Egyszerű, nagyszerű.


2 megjegyzés:

  1. Szia, véletlenül tévedtem ide, de nem bírom elhagyni az oldalt. Valami hihetetlen amit Te itt művelsz, teljesen odáig vagyok a gyönyörtől.Holnaptól innen fogok főzni!!!! Kár, hogy előbb nem találtam meg a blogod, nem lett volna gond a mit főzzek ma című fejezet. Csak nyelek nagyokat, gratulálok!!!



    VálaszTörlés
  2. Én most iszonyú hálás vagyok ezért...soha,eszembe nem jutott volna,hogy ez így átsül.Éppen ilyen csirkecombot eszek,kontaktgrillben készítve.Isten tudja,mióta nem ettem,mert egymagamnak nem fogom két órát járatni a sütőt egy darab csirkecombért,és másnap megnyálkásodott bőrrel már nem rajongok érte.De hogy egy melegszendvicsnyi idő alatt elkészül!Ez új távlatokat nyitott.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails