Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. október 30., kedd

Rakott krumpli – olaszosan, kolbászosan, krémesen




Van egy komoly problémám a rakott krumplival. Mégpedig az, hogy nem bírom abbahagyni az evését.

Biztosan mindenkinek van olyan étel, amiből mindig túleszi magát. Én a rakott krumplival vagyok így.
Igaz, én szinte soha nem az úgymond hagyományos verziót készítem, nekem az túl darabos és túlszáraz. Nálam a rakott krumpliban tomboljanak az ízek és legyen nagyon szaftos és krémes. Persze ne ússzon a nyers krumpliból kifővő híg lében, ezért mindig szigorúan héjában előfőzöm a krumplit.
Számtalan rakott krumpli verziót bemutattam már:

Heti menüajánlat: ezerarcú rakott krumpli – mindig kicsit másképp


No és még ezen a válogatáson felül is több recept bujkál itt az oldalon.

Most ismét az a helyzet állt elő, hogy volt itthon ez is meg az is, rögtön bevillant, hogy rakott krumpli lesz belőle, hiszen mostanában kerültem. Csakis azért, mert mindig elhessegetem, hiszen jól tudom, megint túleszem magamat belőle. Most vállaltam a kockázatot.

Hozzávalók 4-6 adaghoz:

8 közepes sárgakrumpli héjában főzve
8 keményre főzött tojás
10 dkg jó házikolbász
1 fej fehérhagyma
8-10 bazsalikom levél
8 dkg vaj
2 dl tejszín
3 dl tejföl
20 dkg mozzarella – 2 golyó
só bors

Cserépedényt vastagon kivajaztam, a maradék vaj felében megdinszteltem az apróra vágott hagymát. Hozzáadtam a kisebb kockákra vágott kolbászt és addig sütöttem csak, hogy meginduljon a zsírja. Elkevertem benne a csíkra vágott bazsalikomleveleket és még fél percig sütöttem. Félretettem.
A maradék vajat megolvasztottam. A tejfölt a tejszínnel kikevertem és kellemesen sósra ízesítettem. Már csak rétegeznem kellett a hozzávalókat.

Vékony karikára vágtam a krumpli felét és leraktam a cserépben. Sóztam, borsoztam, megcsorgattam a vaj, majd a krém felével. A krémre a tojás felét finomra reszeltem, majd beterítettem a hagymás-kolbászos raguval. Az egyik mozzarella golyó felét vékonyra szeleteltem és befedtem vele. A maradék tojást is finomra reszeltem, erre a maradék krumplit fektettem vékonyan szeletelve, majd sóztam, borsoztam, meglocsoltam a maradék vajjal és befedtem a maradék krémmel.
A másik, vékonyra szelt mozzarella golyó szeletekkel terítettem be az immár összekészített rakott krumplit.
180 C fokra előmelegített sütőbe toltam és 40 percig sütöttem.

Nem ez az első alkalom, hogy bazsalikomos hagymás raguval készítem a rakott krumplit, érdemes kipróbálni, mert valami nagyon finom. A jó kolbásztól nagyszerűen ízes, a tejföl-tejszín keveréktől pedig csodásan krémes lesz.

Érdemes ez a verzió is a kipróbálásra, de vigyázat!  Nem lehet abbahagyni az evését! ... :)





2 megjegyzés:

  1. Nekem is van vele egy komoly problémám: régen nem ettem már :-)))
    Mármint rakott krumplit. Akármiféle verzióban :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Igen, nekem is ez szokott a másik problémám lenni vele! Ördögi kör ... :D

      Törlés

Related Posts with Thumbnails