Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. október 29., hétfő

Pikáns, mézes-mustáros csirkecombok – vele sült almával, parmezános burgonya-flánnal




Mostanában rendkívül kreatív korszakomat élem a konyhában. Szerintem egy háziasszony (aki történetesen gasztroblogger is egyben) kreativitása nem feltétlenül nagyon extra vagy bonyolult ételekben kell, hogy kiteljesedjen. Én most éppen így vagyok ezzel, egyszerű, ízletes ételeket készítek a hétköznapokra, de mindbe beleviszek egy kis újszerűséget. Vagy ízben, vagy elkészítésben.

Egyébként érzékelem, hogy az olvasóimnál is ezek az ételek a népszerűek, hiszen ez a blog nem művészi kivitelű, bonyolult remekművekről szól, hanem a változatos, ízletes, követhető, hétköznapi és ünnepi ételekről.

Mindenképpen meg kell említenem, hogy az egészben sült csirkecomb a Kisfiam jóvoltából került mostanában reflektorfénybe, itt írtam róla:

„Fajita” sült csirkecomb pirított zöldségekkel – karcsúsítás élvezettel


Már alig vártam, hogy újabb sült csirkecomb verzióval szálljak versenybe az iskolai menzával. Most, hogy már utána vagyok, nagyszerű ízeket sikerült csempésznem ebbe az „egyszeregy” nehézségi fokú ételbe.

4 szép nagy csirkecomb állt rendelkezésemre, éppen akkorák, hogy alig férjenek el a kedvenc lasagnés cseréptálamban.
Mindenképpen mézes-mustáros alapot terveztem, de gondoltam egyet és még kevertem bele néhány egymással jó kölcsönhatásban lévő fűszert.

Hozzávalók 4 adaghoz:

4 nagy csirkecomb
2 alma
1 dl száraz fehérbor (mondjuk cserszegi fűszeres)

A páchoz:

4 evőkanál mustár (a dijoni meghálálja magát)
1 evőkanál méz
2 evőkanál olaj (olíva, mogyoró vagy napraforgó)
1 teáskanál őrölt chili
1 teáskanál morzsolt majoránna
1 teáskanál morzsolt oregánó
½ teáskanál őrölt koriander
½ teáskanál őrölt feketebors
2 teáskanál fokhagymapor

A csirkecombokat sóztam és alaposan átkentem a páccal. Cserépedénybe rendeztem őket és fél órán át hagytam pácolódni szobahőmérsékleten. 200 C fokra előmelegített sütőbe toltam és 25 perc alatt megpirítottam. Ekkor meglocsoltam a kisült zsírjával és aláöntöttem a fehérbort. 5-10 percenként meglocsoltam a szaftjával, majd 25 perc múlva mellédobtam a héjas, magháztól megszabadított almagerezdeket. Még 10 percig sütöttem együtt az almát a csirkecombokkal, majd leöntöttem alóla a szaftját, amit serpenyőben, magas lángon besűrítettem.









Közben elkészítettem a burgonya-flánt, ahogyan itt leírtam:


Parmezános burgonya-flán




A vele sült almagerezdekkel, besűrített szaftjával és burgonya-flánnal tálaltam a fantasztikusan ízletes csirkecombokat.

Máris vannak újabb ötleteim a sorozat folytatására … :)




2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails