Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. október 28., vasárnap

Parmezános burgonya-flán




Ha valaki még nem próbálkozott burgonya-flán készítésével, akkor itt a remek alkalom. Egy szakácskönyvből „loptam” az ötletet ősrégen, azóta többféleképpen is elkészítettem, melyekből néhányat már be is mutattam itt az oldalon:


10 + 2 legjobb köret krumpliból


Fokhagymás párolt spenóttal és mozzarellával töltött pulykamell burgonya-flánnal


Egy új ízesítéssel terveztem sült csirkecombot - meséltem róla, hogy mostanában versenyre keltem az iskolai menzával sült csirkecomb „ügyben”:

„Fajita” sült csirkecomb pirított zöldségekkel – karcsúsítás élvezettel


Valami újszerű köreten törtem a fejemet, amikor az elsők között ugrott be a burgonya-flán. Nagyon örültem az ötletnek, olyannyira, hogy most egy újabb ízesítéssel készítettem el.

Hozzávalók 4 adaghoz:

5 db közepes sárgaburgonya
5 dkg vaj
1 tojás
1 fej fehérhagyma
1 evőkanál vaj
2 evőkanál parmezánmorzsa
2 evőkanál forró tejszín vagy zsíros tej
só, frissen őrölt bors és szerecsendió
1 kis darabka vaj a szuflé formák kenéséhez

A cserép szuflé formákat egy kis darabka vajjal kikentem és hűtőbe tettem.
A krumplikat lesikáltam, fóliába csomagoltam és betettem a sütő aljába, amíg a csirkecombok sültek a cserépben középső bordamagasságon. 45 perc múlva kivettem a krumplikat és forrón lehúztam a héját. Fazékba dobáltam őket (igen, hiszen még tűzforróak:) rögtön négyfelé vágtam őket és mellédobtam a vajat, hogy a hőtől megolvadjon. A fazekat lefedtem. 1-2 perc múlva összetörtem és habosra kevertem és hagytam hűlni (már elég hűvös volt a teraszon, úgyhogy ott hűlt).
Míg sült a krumpli, addig egy evőkanál vajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát. Forró vajra dobtam a hagymát, majd a hőt csökkentve lassan, puhára dinszteltem. Félre tettem és hagytam kihűlni.
Hozzáadtam a szobahőmérsékletre hűlt vajas krumplipüréhez egy elhabart tojást, amivel alaposan elkevertem, majd hozzáadtam a vajas dinsztelt hagymát és a parmezánmorzsát majd  fűszereztem. Alaposan elkevertem.
A kivajazott formákat kivettem a hűtőből és megtöltöttem a kész pürékrémmel. Tepsibe kétujjnyi forró vizet töltöttem és beleállítottam a formákat. 200 C fokra felforrósított sütőbe toltam és 20 percig sütöttem. 






Kivettem a tálkákat a vízfürdőből, 5 percig hagytam pihenni, majd késsel a széleket meglazítva tányérokra borítottam a flánokat.

 Jaj, nagyon finom burgonya-flán készült ismét, sok elismerést zsebeltem be vele a családtól. Az új ízesítésű sült csirkecombokkal sem sültem fel, legközelebb erről mesélek. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails