Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. október 27., szombat

Egyben sült szűzpecsenye „olaszosan” - csőben sült sajtos pennével




Gyakran előfordul velem, hogy „hirtelen” abból kell főznöm, ami a hűtőben/spájzban éppen a rendelkezésemre áll.

Bajnokság volt Trisztánnak, ahová mind elkísértük, illetve szabadtéri programokat terveztünk az elmúlt hosszú hétvége alkalmával, de egy nap mégis maradt, amikor jobbnak láttuk itthon maradni.
Szeretem néha kiüríteni a hűtőt, egyrészt, hogy legközelebb alapból feltölthessem, másrészt, hogy ne az irányítson leggyakrabban a főzésben, hogy ezt is fel kellene már használni, meg azt is. A hosszú hétvége előtt szándékosan kihagytam a bevásárlást.
Most lehet azon mosolyogni, hogy milyen pazar ebédet sikerült rittyentenem a „semmiből”, pedig ez majdnem igaz.
Jobban szeretek friss húsból főzni, de természetesen mindig tartok egy-két adag, különböző húsfélét a fagyasztóban „rosszabb” napokra. Ezeket is záros határidőn belül felhasználom, mert nem tesz jót a húsoknak a hosszas fagyasztás. A napokban vettem jó áron szűzpecsenyét, mintha csak éreztem volna, hogy hamarosan nagy hasznát veszem. Nem csak rendkívül nemes ez a húsféle, de roppant egyszerűen és gyorsan elkészíthető. A gyorson van a fő hangsúly, hiszen a szűzpecsenyét nem érdemes túlsütni, akkor lesz szaftos, omlós és rendkívül ízletes.
Körülnéztem a spájzban és a hűtőben, és hamarosan összeállt a menü a fejemben.

Először a csőben sült sajtos pennét készítettem el, hiszen ezt kétszer kell sütni, gondoltam a köztes időben előkészítem az olaszos szűzpecsenyét és végül frissen, forrón és egyszerre tálalom őket.
Rachel Allen nem régen megjelent szakácskönyvéből merítettem az ihletet a csőben sült sajtos pennéhez:

Csőben sült sajtos penne – majdnem sajtos makaróni by Rachel Allen





A szűzpecsenyét az alábbiak szerint készítettem el.


Hozzávalók 4 (ebéd) adaghoz:

1 nagyobb szűzpecsenye, jelen esetben majdnem 50 dkg-os
20 dkg mozzarella, két 10 dkg-os golyó
10 kisebb bazsalikomlevél, vagy 5 nagyobb
só, frissen őrölt bors
vaj és olívaolaj a sütéshez

A megtisztított egész szűzpecsenyét vaj-olívaolaj keverékén vastagaljú serpenyőben néhány perc alatt körbesütöttem. Csak közvetlenül sütés előtt sóztam, borsoztam. Megfelelően felforrósított serpenyőben érdemes ezt a műveletet elvégezni, és körbeforgatva oldalanként 1-2 percig sütni. Miután kérget sütöttem a szűzpecsenyére tányérra emeltem, és lazán fóliával befedve15 percig pihentettem, mielőtt felszeleteltem.
A pihentetés nagyon fontos, hiszen különben a szeleteléskor kifolyik a hús értékes szaftja, leve, zamata.

Rézsútosan megvágva 5 részre daraboltam. A visszamaradt zsiradék egy részét a tepsire öntöttem, erre rendeztem el a csodásan rózsaszín szűzérméket. Friss bazsalikom leveleket fektettem rájuk, majd befedtem a fél mozzarella golyókkal. A hús két végéhez egy fél golyót még kétfelé vágtam. A maradék zsiradékkal még meglocsoltam a rakott hússzeleteket.
Grill programon csak addig sütöttem, míg a mozzarella megfolyt és enyhén pirulni kezdett a teteje. Nem érdemes túlsütni, hogy a szűzérmék ne süljenek teljesen át, a közepük maradjon enyhén rózsaszín. Szerintem így a legfinomabb. Nem átsütve, de nem is „véresen”.










Az egész családnak nagyon ízlett az olaszos szűzpecsenye a csőben sült sajtos pennével. Említettem már, hogy különösen kedvelem a „hirtelen felindulásból” készült ételeimet.




9 megjegyzés:

  1. Szia! A napokban találtam rá a blogodra, és nem győzök csodálkozni, meg olvasni. Annyira örülök Neked! :) Nálam nagyobb pizza, tészta, olasz kaja rajongóval még nemigen találkoztam :)
    Ennyi pizzát.... jajj nekem :) Évek óta van egy jól bevált pizzatésztám, de szerintem le fogom cserélni a tiedre :) Érdekes, hogy eddig eszembe se jutott, hogy halas pizzát készítsek, pedig tonhalas, lazacos lasagnet rendszeresen sütök. Itt az ideje pizzafeltétként is kipróbálni!
    A pizza-dogot most teszteltem, igaz, hogy még az én pizzatésztámból, (ugyanis nem volt minden hozzávaló a tiedhez), és nagy sikert arattam vele páromnál, akinek már elege volt a pizzából :) Köszi az ötletért!
    További jó sütést, főzést kívánok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Isten hozott Angi!

      ... még így is mindig vannak talonban tartott pizza variációk is, mert nem akarok minden héten pizzát posztolni! :))

      Örülök, hogy siker nálatok is a pizza dog, mindig jönnek új ötletek!
      Ha kipróbáltad a pizza tésztámat feltétlenül számolj be!

      Addig is köszönöm az elismerő szavakat és nézz be gyakran hozzám! :)

      Törlés
  2. Nagyon szépen sült meg ez a szűzpecsenye...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, lassan kezdek rájönni, hogyan találjam el az arany középutat ... :)

      Törlés
  3. A hirtelen felindulás így, ebéd előtt izgatással ér fel :-)

    Ezt is szívesen venném a virtuális ablakomba fény.post… :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ... küldemény úton! ;)
      cSÚCS EZ A FÉNYPOSTA, MERT ELŐRE TUDOM, HOGY NEM CSAPOD EL VELE A GYOMRODAT ... :))

      Törlés
    2. Megőrülök ettől a komment ablaktól, összevissza látom a megírt kommentemet, így nem veszem észre, ha nagybetűvel írok, még azt sem ... :(((

      Törlés
    3. Hát igen, ez az előnye megvan :-P
      Ráadásul nem hűl ki út közben :-)))
      S főként és utoljára: így lekiismeret-furdalás nélkül lehet élvezni a szűzeket :-D

      Törlés
    4. :D ... nem csoda, ha az utóbbi nekem már nem jutott egyből az eszembe! :P

      Törlés

Related Posts with Thumbnails