Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. szeptember 19., szerda

Sonkás-füstölt sajtos tojáskrémmel töltött grillcsirke – lisztmentes recept



Ez újfent egy hétköznapi ebéd vagy vacsorafogás kevés macerával mégis van benne egy kis plusz. A sonkás-füstölt sajtos tojáskrémes töltelék. Ízesíti, színesíti, gazdagítja.

Imádom a töltelékeket, nem csoda, hogy számtalan töltött csirke és töltött dagadó variáció található az oldalon.
Sajnos a májat és a gombát az esetek egy részében el kell hagyom, hiszen a kisfiam egyikért sem rajong, azért a gombás-májas töltelék sem magad ki egészen a repertoáromból.

Ez a töltelék a családi átlagízlés jegyében készült, és mondhatom, hogy jó volt az ötlet, mert nagyszerű volt ez az alapjaiban egyszerű íz kombináció.

Hozzávalók 4 adaghoz:

1,5 kg-os csirke
curry por (aki nem kedveli a curry-t itt szolgálhatok egyéb fűszertippel) fokhagymapor, só a fűszerezéshez
4 dkg olvasztott vaj
4 gerezd fokhagyma
1,5 dl fehérbor

A töltelékhez:

3 dkg vaj
2 mogyoróhagyma
1 gerezd fokhagyma
5 dkg főtt sonka
1 kis csokor petrezselyemzöld
2 keményre főzött tojás finomra reszelve
1 nyers tojás
10 dkg füstölt sajt finomra reszelve
só, frissen őrölt bors a fűszerezéshez


Megdinszteltem a finomra vágott mogyoróhagymát és áttört fokhagymát a vajon, majd hozzáadtam az apróra vágott főtt sonkát és enyhén megpirítottam. Hozzáadtam a összevágott petrezselymet és hagytam kihűlni.
Közben lereszeltem a sajtot és a főtt tojást és alaposan elkevertem a sonkás-hagymás raguval és a tojással. Fűszereztem és a csirke bőre alá töltöttem úgy, hogy jusson a comb bőre alá is belőle.

A csirkét így készítettem elő a töltéshez. Töltés előtt a mell résznél a bőre alá nyúlva megsóztam.
Töltés után kívül-belül megfűszereztem: sóztam, megszórtam kevés fokhagymaporral és csínján bántam a curry-vel, épp, hogy mindenhol érje a csirke bőrét. Belül csak sóztam és fokhagymaporral szórtam meg.

Kivajazott sütőtálba tettem a 4 gerezd fokhagymát, majd rá a csirkét és 180 C fokra előmelegített sütőbe toltam. 20 perc múlva - amikor a bőre megpirult kicsit - meglocsoltam az olvasztott vajjal, aláöntöttem a fehérbort, majd 20 perc sütés után fóliával lazán befedve sütöttem újabb 20 percig. Végül fólia nélkül még 15-20 percig sült, ekkor már gyakran meglocsoltam a vajas szafttal. 





Még előkészítéskor levágtam a csirke szárnyat, nem tőből, csak a szárnyvéget, mert a kisfiam ropogósan szereti és "alágyűrve" nem pirul olyan jól meg a sütőtálban.



Amikor megsült deszkára emeltem és a fóliával újra lazán lefedtem 15 percre. Ez után daraboltam és feltálaltam.

Imádom ezt a kiterített grillcsirkét, töltve és töltés nélkül is. Minden héten megenném egyszer. :)
Főtt, csöves csemegekukoricával és francia krumplipürével tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails