Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. május 31., csütörtök

Kentucky csirke wrap (tekercs) házilag





Ha az ember lánya bekever egy jó adag házi Kentucky fűszerkeveréket, akkor annak gyümölcsöző hozadékai vannak. Az egyik az, hogy már csak rá kell szórni a konyhakész húsdarabokra és mehetnek pácolódni a hűtőbe.
A másik, hogy az időhiányban szenvedő szakácsnőt kreatív megoldásokra sarkallja, mégpedig, hogy ugyanarra az ízvilágra milyen különböző ételek fűzhetőek fel, hogy ne legyen unalmas, vagy egysíkú a családi ebéd vagy vacsorakínálat.
Mindkét eset igaz most rám, azaz erre az ételre. Újfent ismételnem kell önmagamat, hogy a hirtelen ötlettől vezérelt megoldások néha a legjobbak.

A családi kedvenc Tex-Mex nálunk a csirke fajitas, mindig igyekszem megadni a módját, még akkor is, ha gyors változatban készül:

A kedvenc Tex-Mex: gyors csirke fajitas 1.

A kedvenc Tex-Mex: gyors csirke fajitas 2. Lépésről, lépésre!

A kedvenc Tex-Mex: színes csirke fajitas guacamoleval, salsával, és miegymással…


Tulajdonképpen ez a Kentucky csirke wrap a leggyorsabb és legegyszerűbb fajitas mintájára készült, csak éppen Kentucky fűszerezésű csirkemell steak felhasználásával.
Mondhatom, érdemes lejegyezni a receptet, mert szó szerint tarolt itthon ez a megoldás.

Hozzávalók 4 adaghoz:


3 db nagyobb fél csirkemell, összesen 50 dkg
Kentucky fűszerkeverék

olívaolaj

½ - ½ piros, sárga és zöld kaliforniai paprika (lehet egyféléből is készíteni)
2 db édes fehér hagyma

2 dl fokhagymás- snidlinges joghurt, ami lehet csak egyszerűen tejföl is

12 dkg vörös cheddar sajt

4 salátalevél – lollo bianco vagy jégsaláta

4 nagy búzalepény (tortilla)

Elkészítése:


Az egészben hagyott fél csirkemelleket alaposan megfűszereztem a Kentucky fűszerkeverékemmel, melyet a legutóbbi csirkeszárnyakhoz dupla adagban készítettem:

Kentucky csirkeszárnyak – fűszeres és ropogós


Hűtőben pácoltam két órán át, majd alaposan megsóztam és forró olívaolajon oldalanként 2-3 percig sütöttem vastag aljú serpenyőben. Lehúztam a tűzről és lefedve 4-5 percig így pároltam.
Ezáltal csodás kérget kapott a csirkemell steak, belül pedig szaftos maradt és omlósra párolódott.






A csíkokra vágott zöldségeket kevés olívaolajon nagyon forró serpenyőben megpirítottam.
Fontos a magas hő, hogy piruljon és roppanós maradjon, ne pedig párolódjon és összeessen!





A fokhagymás-snidlinges joghurt is a Kentucky csirkeszárnyakhoz készült, így ezzel már nem volt dolgom, mi több, jól össze is értek benne az ízek.
2 dl görög joghurthoz 1 gerezd zúzott fokhagymát és egy evőkanál összevágott snidlinget adtam.

A salátaleveleket megmostam, leszárítottam, összetépkedtem.

A cheddar sajtot durva lyukú reszelőn lereszeltem.

Most 4 db nagy lepényt készítettem a már jól bevált búza lepénykenyerem receptje alapján:

Egyszerű búza lepénykenyér – pita, tortilla vagy kenyér helyett 


A csirkemell steakeket hagytam pihenni deszkán pár percig (kb. 10 perc), ezért azért fontos, hogy a hús a sokkoló sütés után megnyugodjon, hiszen így az értékes és ízletes szaft a húson belül marad, amikor felszeleteljük. Pihentetés után ujjnyi érmékre/csíkokra szeleteltem.



A húst és a zöldségeket melegen, a salátát, sajtot és öntetet hidegen tálaltam fel. Mindenki maga töltötte meg a lepényét ízlés szerint az asztalnál.






Mivel most hatalmas tekercsek születtek, így középen kettévágtam és két részletben burkoltuk be.


Tarolt nálunk a Kentucky csirke wrap, biztos, hogy hamarosan további változatokkal is jelentkezem! ;)





2 megjegyzés:

  1. Sokat emel az étel ízén a wrap-csomagolás (tálalás). Nem árt a szószba piri-pirit vagy valamilyen csípős paprikát keverni. Jobban csúszik a sör utána :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Mint szelektív étkező én wrap nélkül burkoltam be az adagomat! :))
      Szerintem nem az étel ízén, hanem a vagányságán emel a wrap! :)
      Igen, a felnőtteknek dukál hozzá jalapeno, szent igazad van! :)

      Törlés

Related Posts with Thumbnails