Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. március 5., hétfő

Chilis-kakukkfüves grillezett koktélparadicsom és csicsóka héjas fokhagymával, cserépben


Sült csicsókára volt szükségem, ebből az apropóból készült ez az étel. Készítettem már hasonló módon grillezett koktélparadicsomot és sült sütőtököt is, érdemes ezek receptjeibe is bepillantani. Mi több, sárgarépával is próbálkoztam már, de ezt még nem is tettem közzé. Pedig még ugyancsak sikeres volt a „vállalkozás”.


Odaillő fűszerek, egy kis olívaolaj és héjas fokhagyma, és az erre alkalmas zöldségeket egy másik dimenzióba tudjuk átrepíteni, mintha csak szimplán párolnánk, főznénk, vagy sütnénk.
A csicsóka egyébként is segítségre szorul, hiszen nekem egy kicsit olyan se íze, se bűze zöldségféle. Nálunk itthon, pusztán azért mert manapság – élettani hatásait tekintve méltán – népszerű zöldség, azért még nem tudom akárhogyan ledugni a torkukon.
Ezért aztán olyan elkészítési módot választottam, ami a bébi papi sütőtököt is az ínyencfalat kategóriába repíti át. E téren rutinom, azért már van.

Összekötöttem a kellemest a hasznossal, és koktél paradicsommal sütöttem meg a csicsókát, ugyanis többféle étel is készült a sült csicsókából.
Igazán kellemes lett a végeredmény, már a csicsókához képest, de egészen biztosan nem veszi át néhány általunk kedvelt zöldség helyét az ételeinkben.
Az ételek, melyeket belőle készítettem, viszont igazán nagyszerűre sikeredtek, de erről majd később mesélek.

Hozzávalók egy nagyobb cseréptálnyi grillezett zöldséghez:

30 dkg hámozott, szeletelt csicsóka
24 db koktélparadicsom
4-5 gerezd héja fokhagyma
néhány szál friss kakukkfű, vagy fél teáskanálnyi morzsolt
1 dl olívaolaj
só, frissen őrölt bors

A cseréptálat megcsorgattam egy kevés olívaolajjal, először a csicsókát raktam le benne. Sóztam, borsoztam, meghintettem kakukkfűvel és morzsolt chilivel.
Elrendeztem rajta a félbevágott koktélparadicsomokat vágott felükkel fölfelé, sóztam borsoztam, meghintettem kakukkfűvel és morzsolt chilivel.
Meglocsoltam a maradék olívaolajjal és betoltam a 200 C fokra előmelegített sütőbe.
35-40 perc alatt készre sütöttem. 








Ahogyan említettem, különböző ételekhez használtam fel a grillezett zöldségeket, de erről majd legközelebb mesélek. 


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a sült zöldségeket, de a csicsókát még sosem próbáltam... Pedig már szemezek vele egy ideje...

    VálaszTörlés
  2. Érdemes elolvasni itt: http://hu.wikipedia.org/wiki/Csics%C3%B3ka
    mert a "Felhasználása" rovatban fontos infók vannak :-)
    Plusz a "Külső hivatkozások" rész is hasznos lehet.

    VálaszTörlés
  3. saludables y muy exquisitas me encantan,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "Csicsóka" =
      http://es.wikipedia.org/wiki/Helianthus_tuberosus

      Törlés

Related Posts with Thumbnails