Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. november 14., hétfő

Sajttal töltött csirkemell, mindig kicsit másképp: most füstölt sajttal és kolbásszal





Egy-egy sorozatban, egy-egy ebédre vagy vacsorára mindig többféle töltelékkel göngyölöm a csirke vagy pulykamellet. Ebből a sorozatból írtam már a körtés-camembertes és a mediterrán töltelékkel göngyölt csirkemellről és a diós bundában készült zöldségekről.
Még közel sem teljes sor, ezen a színes és ízletes töltelékkel készült göngyölt csirkemellen túlmenően is bundáztam hétköznapi ínyencséget, finomságokat e vacsora alkalmával. Ahogyan ígértem, összességében is be fogom mutatni ezt a vacsorát.
Ígérem, a göngyölési technikámat is hamarosan bemutatom (többen kértétek tőlem:) már előkészítettem az újabb töltött csirkemell sorozatot, most mindenképpen lehetőséget kerítek arra, hogy fázisfotókkal is bemutathassam.
Ezt a verziót kifejezettem magamnak készítettem. Erőteljes ízeket és színeket választottam a saját töltelékemhez. Egyéb iránt roppant egyszerű és nem is egyedülálló ez a párosítás, éttermekben is szívesen választom az étlapról, ha találok ilyen verziót rajta.
Jóféle parasztkolbászt, füstölt sajtot és frissen vágott petrezselymet használtam a töltelékbe. Nagyon szeretem a füstölt, füstös ízeket, ez most koncentráltan jelen volt.
A sajtot finomra reszeltem, a kolbászt apró darabokra vágtam, a petrezselymet felaprítottam és összekevertem. Az enyhén klopfolt, sóval, borssal fűszerezett csirkemell szeletek közepére halmoztam, kicsit tömörítettem, felgöngyöltem és átszitált, finomra őrölt kiflimorzsában paníroztam.



Szép nagy melleket göngyölök, igyekszem vékonyra „nyújtani” a csirkemell filét hozzá. Fólia alatt sima talpú klopfolóval vagy nyújtófával vékonyítom a csirkemellet, hogy ne törjem össze nagyon a rostokat, hogy ne illanjanak el belőle a nedvek, ne száradjanak ki sütés közben.
Vékonyan és precízen panírozok, így nem csak szép, hanem rendkívül ízletes is lesz a bunda.
A göngyölegeket mindig pihentetem néhány percig, hogy szépen fel tudjam szeletelni.

Hamarosan jelentkezem a komplett „bundás” vacsora összesítésével.


5 megjegyzés:

  1. Ez a terv nem a füstbe ment, hanem a gyomrokba :-)))
    Bárcsak az enyém is köztük lehetne :-)

    VálaszTörlés
  2. Szóhoz nem jutok!:-)Gyönyörű!

    VálaszTörlés
  3. ...és a pankó morzsát próbáltad már bundázáshoz?
    Kíváncsi volnék a tapasztalataidra. Legutóbb a Végállomás-ban így panírozott rántott borjúnyelvet ettem. Legkevesebb amit mondhatok: lehengerlő volt...

    VálaszTörlés
  4. Elkészítettem ma a párom szülinapjára.Valami isteni!Köszi hogy feltetted és és megtaláltam!:)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails