Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. október 28., péntek

VKF! 45.- Vegetáriánus sütőtökös ételek – egyből három!




A 44.-dik fordulóra is több ételt készítettem, a „leszámolás a késztermékekkel” jegyében. Most is egyből hármat készítettem.

Nem vagyok vegetáriánus, sőt. Szeretem a húst és rendszeresen, változatosan főzöm is és eszem is, a családommal egyetemben. Ez természetesen nem zárja ki azt, hogy időről időre húsmentes ételek is az asztalra kerüljenek. Nagyon szeretem a zöldségeket, így egyáltalán nem volt túlzott kihívás, hogy sütőtökből néhány nagyon ízletes és ötletes vegetáriánus fogást készítsek el.


Készítettem fűszeres sült sütőtök falatokat – konkrétan így elkészítve még nem is láttam máshol, ez természetesen nem zárja ki azt, hogy készült már – reggelire, vacsorára, uzsonnára valót. Egy egész tepsivel is megbírtam volna enni, ha nem készült volna belőle még két fogás. Szeretem az egyszerű reggeli és vacsoraételeket, a „Nagyszerű reggeli vagy egyszerű vacsora” fejezetben már sok-sok ilyet összegyűjtöttem. Most egy sütőtökös étellel bővítettem.




Nagyszerű reggeli vagy egyszerű vacsora? Tepsiben sült fűszeres sütőtökfalatok



A fűszeres sült sütőtökből készült egy rettentően egyszerű, de annál finomabb sütőtökfőzelék, ahol a feltét is ráfoghatjuk, hogy újszerű. Főzelékeim egyébként sem hétköznapiak, miért pont a sütőtök főzelékkel lenne másképp.




Fűszeres-sült fokhagymás sütőtök főzelék tejfölös-parmezános bundáskiflivel



A kovászos svájci gyökérkenyér az egészen biztosan újdonság számba megy fűszeres sült sütőtökkel ízesítve, hihetetlenül finomra és szépre is sikerült. Már lassan külön fejezetet nyithatnék a svájci gyökérkenyér variációknak, felsorolnom is nehéz hányfélét sütöttem az elmúlt időszakban.



Sült sütőtökös, kovászos svájci gyökérkenyér (pain paillasse)



Kénytelen voltam újabb sütőtök adagot beszerezni, hiszen nem csak a VKF! Kedvéért főztem sütőtököt, hanem mert szezonja van. Viszont most már hússal együtt is terítékre kerül! :)

1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails