Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. október 26., szerda

Fűszeres-sült fokhagymás sütőtök főzelék tejfölös-parmezános bundáskiflivel





Ha van egyszerű és nagyszerű tökfőzelék, akkor ez az! Ráadásul sütőtökből, amivel kapcsolatban sokaknak ellenérzése van, hiszen gyermekkorunkban besokallunk egy-egy olyan ételtől, amit csak úgy tömnek belénk. Csak úgy egyszerűen.
Ez a tökfőzelék is nagyon egyszerű, de olyan ízorgia tobzódik benne, hogy órákig a hatása alatt voltam. Nem viccelek.
A tököt nem pároltam hozzá, hanem fűszerekkel, héjas fokhagymával sütöttem meg. Azt hiszem ezért lett összehasonlíthatatlanul finomabb. Ennek elkészítéséről itt számoltam be. Ugyanis egy részét reggelire már be is csipegettem. Még egy részt félretettem egy harmadik ételhez, a maradékból pedig ez a sütőtökfőzelék készült.
Hozzávalók adagonként:
40 dkg fűszeres, sült tök
3-5 nagy gerezd héjában sült fokhagyma
1- 1,5dl tejszín
Ennyi! :)
A feltéthez:
1 db friss, csavart kifli karikára vágva
1 db tojás
1 evőkanál zsíros tejföl
1 evőkanál frissen reszelt parmezán
kevés olaj a sütéshez
A sült tökfalatokat keverőtálba raktam, a héjából kinyomtam a fokhagymavelőt. A sült fűszernövények leveleit is hozzáadtam, a szárakat kidobtam. Összeturmixoltam. Felöntöttem 1 dl tejszínnel és utána ízesítettem, hogy ne legyen sem édes, sem sós. Nekem így jön be. Ezt a főzeléket nem szükséges főzni, fölösleges.
Mikrohullámú sütőben, vagy gőz fölött melegíthető. Nekem langyosan ízlett.



A bundáskiflihez a tojást elhabartam, enyhén sóztam. Nem kell nagyon sózni, mert a sajt is sós. Elkevertem benne a tejfölt és reszelt sajtot. Jó sűrű lesz a massza. Beleültettem a kifli karikákat és alaposan eláztattam. Ez így finom. A sajtot, ami nem tapadt meg a kifliken, azt a tetejére halmoztam.
Szűk ujjnyi olajban, közepes hőfokon sütöttem a kifli karikákat, először a „nem sajtos” felével, tehát a talpával lefelé tettem a serpenyőbe. Amikor enyhe színt kapott, akkor megfordítottam, a sajt pedig a sütésnél szépen felfújódott, mint egy gomba. Amikor megsült papírtörlőn leitattam, és ezzel a felével felfelé tálaltam a főzelék mellé.




Ez az étel olcsó, egyszerű és valami nagyon finom!
No, és kivételesen vegetáriánus. Azt hiszem ilyen ételek mellett, néhány napig én is lennék vegetáriánus. Persze csak néhány napig. Jóból is megárt a sok. Ez örök igazság számomra az étkezésemben.



Érdemes bepillantani korábbi sütőtökös receptjeimbe is!

2 megjegyzés:

  1. De finomat hoztál megint!Tetszik a fűszeres tök.Még soha nem készítettem a sült tökön kívűl másik ételt a tökből.De most nagyon gondolkodom rajta.A bundás kiflikarika is nagyon tetszik nekem.

    VálaszTörlés
  2. Naluk nagyon megy a sutotok!
    Levest szoktam kesziteni belole, vagy vegyes curry-t, picit marokkoi stilusban.
    De a leveshez is mindig elosutom. Ahogy irtad, teljesen mas lesz az ize, ha a sutoben koncentralodnak benne az izek es egy picit karamelizalodik is :o)
    A fokhagymat nagyon igenyli,....de sok mas fuszer is jol illik hozza (friss citromhej, romai komeny, szerecsendio, stb.). Nalam termeszetesen ez is csipos lesz a vegen ;o)

    Errol a receptrol picit eszembe jutott a sargarepa levesem is: az egy igazi tavaszi leves, mig a sutotok az o"szt idezi fel. Csaladom az elejen mindkettot ne'mi ketellyel fogadta,...de ma mar orulnek, ha ezt fozom nekik.
    Mindket zoldseg viszonylag edes, ezert a fuszerezese nagyon fontos. Foleg az olyanoknak, mint jomagam, aki nem szereti az edes izt.

    A bundaskifli karikakhoz kulon gratula :o)))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails