Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. szeptember 30., péntek

Fokhagymás-friss bazsalikomos tagliatelle datolyaparadicsommal és apró mozzarella golyókkal




Ez az olaszos ihletésű étel is a 10-15 perces ételkategóriába tartozik. A férjemnek készült.

Van, hogy csak egy könnyű tésztaételre vágyik, ilyenkor összeütök neki valami gyorsat és finomat. Most nem tojásos, hanem durumbúzából készült tagliatelle volt itthon, ehhez még talán jobban passzol ez a friss, de nagyon is puritán feltét.

Tudom, hogy idegesítő, amikor összetevőket ízlés szerint adunk meg, de itt nem tehetünk másképpen. Lehet 2-3 gerezd fokhagymát is használni, mondjuk, ha az ételt magamnak készítettem volna. A férjemnek egy, de hatalmas gerezd fokhagyma is elégséges volt ahhoz, hogy az íze az ételben legyen, de ne tengjen túl.

Úgy egy evőkanál olívaolajon először kicsit körbepirítottam a kettőbe vágott datolyaparadicsomot, ez esetben egy adaghoz 8 db-ot. Hozzáadtam a lereszelt fokhagymát, de csak közepes lángon pirítottam együtt a paradicsommal, hogy nehogy megégjen. Enyhén sóztam és borsoztam. 5-6 nagyobb bazsalikomlevelet felcsíkoztam és az alaphoz adtam. Ekkor már csak módjával pirítottam, inkább csak összeforgattam az alappal.

Közben 6 perc alatt kifőztem a durumtésztát, és forrón összeforgattam az alappal és hozzáadtam a mini mozzarella golyókat.

Mire a sajtgolyók olvadni kezdtek, már tálaltam. Egy kis frissen reszelt pecorino romano megkoronázta a kész ételt.





Az illatok csodásak voltak és az elkészült étel látványa is. Amilyen gyorsan készült, olyan gyorsan fogyott el. Már csak a férjem elismerését kellett bezsebelnem. Ilyen gyorsan, ilyen finomat? Bármikor, ha a szükség így hozza!


7 megjegyzés:

  1. Ez annyira nekem valo, hogy holnap valami hasonlot csinalok. Olivabogyo is lesz benne.
    Az erkelyemen a bazsalikom meg mindig olyan dus, hogy kaszalni lehetne. Es meg maradt egy kis eredeti parmezanom is hozza (utalom reszelni, mert csupa zsir lesz tole a kezem). Mmmmmmm!
    Koszi az otletet!
    Jo benezni hozzad :o)

    VálaszTörlés
  2. Az egyszerűségével hódít :-)

    Gratulálok a jubileumhoz.

    VálaszTörlés
  3. Con pomodoro fresco, nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Mormogi Papa írta...

    "Az egyszerűségével hódít :-)"
    Nagy igazsag!

    Tudod, annak idejen azt sem tudtam, mit kezdjek ezekkel az apro mozarella golyokkal. En csak a nagyobb labdacsokat ismertem. A Sziciliabol szarmazo idosebb hazaspar csak olyanokat arult ket sarokkal tolunk. Egy masik orszagban. En toluk ismertem meg, egyaltalan mi az a mozarella. Ok naponta ketszer foztek, arultak frisset. De az nagyon jo volt.
    Ahhoz nem is kellett tul sok mas osszetevo. De a friss paradicsom vagy a tejszin nagyon feldobta a pasta-kat.
    Itt Alexa datolyaparadicsomnak nevezi azt, amit en annak idejen Lucullusnak ismertem meg. Ma a piacon paprikaparadicsom vagy mas neven aruljak a nagyobb meretueket. Erdekes.
    Ebben a paradicsomban tobb a hus, ezert erdemes olyan kajakhoz hasznalni, ahol nem a le a lenyeg.
    Sutesre is alkalmas.

    VálaszTörlés
  5. Amilyen bonyolultnak tűnik a neve elolvasása után, olyan egyszerű, és gyanítom nagyon finom lehet!!

    VálaszTörlés
  6. nagyszerű receptek egyszerüségükben is kiválóak.egy dolgot hiányolok minden olasz tészta kaja receptedben:külön a tészta és rajta a sugo.ezt olaszországban kivétel nélkül mindenhol!!össze keverik és ugy tálalják,úgy otthon mint vendéglőkben.sehol nincs a szósz "rajta" a tésztán-az csak a sajt kiváltsága:)))

    VálaszTörlés
  7. Névtelen: Van igazságod abban, amit megjegyeztél, de van oka ennek. Különböző feltétekkel készítem a családtagoknak gyakran a kifőtt tésztát. Szoktam is említeni, hogy ez a férjemnek készült, ez nekem vagy a gyerekeknek ... így inkább a kiszedett tésztára halmozom a feltéteket. (pizzánál és göngyölteknél is szinte mindig másféle készül a családtagoknak egy étkezésen belül:)
    Ennél a verziónál például csak egyféle készült, és ekkor össze is kevertem ... :

    http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com/2011/08/parmezanos-besameles-tagliatelle-vajban.html

    Ettől függetlenül is szívesen szervírozom külön a tésztát és rá a sugot, mert pl. a férjem kevesebb, én több mártással szeretem, és mindenki maga keveri össze a tányérjában. Szóval, ezek csak tészták olasz módra és nem olasztészták! :D

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails