Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. augusztus 3., szerda

Kolbászos-tojásos lecsóval töltött pulykamell





Készítettem már hasonló töltelékkel csirkemellet, a Színes-kolbászos rántottával göngyölt csirkemell sült paprikával, házias hasábburgonyával bejegyzésemben mutattam be.

Most fordítottam az arányokon, és még több, még színesebb zöldséggel készítettem a tölteléket. Tulajdonképpen egy kolbásszal és tojással gazdagított lecsó lett belőle - ezzel göngyöltem fel a pulykamellet. Értelemszerűen lágyabb lett a töltelék, mégis szépen megállt a felgöngyölt pulykamellben. Ízében pedig egészen más lett, mint a kolbászos rántotta töltelék.

Mangalica szalonnából, kolbászból, vöröshagymából, zöld kápia paprikából, paradicsomból lecsót készítettem, majd egy elhabart, sóval ízesített tojással lazán összesütöttem.

Hagytam langyosra hűlni, majd a 20 dkg-os, közepesen vékonyra kiklopfolt, sóval és frissen őrölt borssal meghintett pulykamell közepére halmoztam. Felgöngyöltem és liszt, tojás, frissen őrölt kiflimorzsa bundával burkoltam.

Először alacsonyabb hőfokon (170 C fok), majd végül 190 C fokon, olajsütőben sütöttem készre az újabb pulykagöngyöleget. Ugyanis ez volt a harmadik pulykamellből készült variáció a szombati ebédünkben.





Efféle tölteléket ritkábban látok csirke, vagy pulykamellbe töltve, pedig vetekszik a sajttal kombinált töltelékekkel végső íz hatásban.

Még mindig nem volt elég a pulykaságokból, hiszen másnap még kétféle töltelékkel göngyöltem fel a maradék két 20-20 dkg-os pulykamellet. Egy nem hétköznapi köret készült az újabb göngyölegek mellé, de erről legközelebb mesélek.

2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails