Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. július 2., szombat

Spanyol tortilla




Zseniális ételnek tartom a spanyol tortillát. Egyszerű, de nagyszerű tapas is egyben. A krumpli, a hagyma és a tojás szerintem nagyszerű íz összhangban van egymással.
Készítettem már sóska főzelékre feltétnek egyszerű spanyol tortillát, igazából most sem variáltam túl. Egyszerűen fehér vagy vöröshagyma helyett lilahagymát használtam és megfejeltem egy kis piros húsú paprikával, mely nem idegen a spanyol konyhában.
Két adagos lepényhez 30 dkg Argria fajtájú krumplit, egy piros húsú kaliforniai paprikát és egy nagy fej lilahagymát felkockáztam. 2 dl forró olívaolajba tettem és közepes lángon 15 perc alatt megsütöttem. Közben többször megkevertem.
Három tanyasi tojást enyhén elhabartam, sóztam, borsoztam.
Leöntöttem a hagymás-paprikás krumpli alól az olívaolajat, sóztam, borsoztam és felöntöttem az elhabart tojással. Egy evőkanál olajat visszamertem a serpenyőbe és beleöntöttem a tojásos krumplit. Közepes lángon (inkább gyengébben, mint erősebben!) addig sütöttem a tortillát, amíg a lepény teteje is már csak taknyos maradt. Ekkor egy tányérra ráfordítottam a lepényt, és a másik oldalával a serpenyőbe visszacsúsztattam. A másik oldalán is átsütöttem és azonnal tálaltam.



Most egyszerű ebédként került az asztalra, csak így magában. A kimaradt hagymás-paprikás olívaolaj sem ment kárba, este egy újabb féle lisztmentes tócsnit készítettem, melyhez éppen elég is lett. Azért azt nem mondanám, hogy véletlen volt a felhasználás. Ugyanis kifejezetten olyan ételt terveztem, melyhez ezt a finom, ízes olajat felhasználhatom. Innen jött a tócsni ötlete. De erről majd legközelebb.


1 megjegyzés:

  1. Nevamesz, a múlt héten készítettem ehhez hasonlót, kis variációval: egy kicsi, zsenge cukkinit kaptunk, aminek a mennyisége semmire sem lett volna elég, hát a hagymára kockáztam, úgy pároltam, aztán jött hozzá egy kis fehér paprika, kicsi paradicsom, szintén felkockázva mindkettő, aztán erre a krumpli, végül a tojás.
    Ez biztosan nem tortilla, maximum tortilla á la alkukta... Az íze jó volt, laktató is volt, mit tehettünk, megettük :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails