Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. július 1., péntek

Férj pizzája: lila bazsalikomos-zsályás paradicsomszósszal, pármai sonkával, rukkolával és parmezánnal





Vasárnap újabb jó kis adag pizza tésztát gyúrtam. Most nem formában, hanem lepénynek akartam a kisütni, tepsiben. Rendszeresen van pizza nálunk, és szinte mindig valamiben változtatok egy kicsit. Mindig van, amit egy kicsit másképpen készítek.

A pizza szószt a Pizzára, pastára, lasagnébe: paradicsomszósz lila bazsalikommal és zsályával bejegyzésem szerint készítettem el.

A pizza tésztát az alábbiak szerint:

350 g finomliszt (BL 55)

250 g kenyérliszt (BL 80)

20 g friss élesztő

4 dl víz (hideg csapvíz)

65 gr olívaolaj

15 gr finom só

1 evőkanál porcukor

A vízben elkeverem és feloldom az élesztőt és a porcukrot. Nem futtatom meg, hanem azonnal elkeverem a többi alapanyaggal, de még nem dagasztom, csak összeállítom a tésztát. Kelesztő tálban 10 percig lefedve hagyom pihenni.
Egy evőkanál olajat elkenek a munkalapon és könnyedén megdagasztom a tésztát. A tálban letakarva pihentetem 10 percig, majd olajos felületen újra, könnyedén megdagasztom.
A tészta egyre ruganyosabb, egyre bársonyosabb lesz, illetve a dagasztások folyamán egyre jobban engedelmeskedik. Addig szoktam dagasztani, amíg a tészta fel nem veszi az olajat és el nem kezd ragadni a munkalaphoz.
Legközelebb 20 percig pihentetem, ugyanúgy dagasztom, mint az előzőekben. Utána 30 percig pihentetem, és könnyedén dagasztom. Utoljára is 30 percet pihen a tészta, ekkor készen áll a formázásra, vagy kiporciózom, fóliába csomagolom és megy pihenni a hűtőbe felhasználásig. 3 napig fel tudom használni a frissen gyúrt pizza tésztát, ha csak simán a hűtőben pihen.
Most 4 részre osztottam, cipókat formáztam, meghintettem alul-felül kevés liszttel és tepsin lepényformára igazítottam. Nem kell erőszakolni a tésztát, néhány perces pihentetésekkel erőszak nélkül is csodaszép vékonyra ki tudjuk nyújtani.

Megkentem paradicsomszósszal és megszórtam durvára reszelt pizza mozzarellával és finomra reszelt parmezánnal, morzsolt oregánóval szórtam meg.

230 C fokra előmelegített sütőben 15 percig sütöttem, majd megraktam először az érlelt sonkával, majd rukkolával, majd vékony lapra szeletelt parmezánnal.

Direkt nem csíptem még vissza a rukkola virágzó hajtását, hogy ezzel díszíthessem a férjem pizzáját.










Igen, jól látszik a képeken, hogy két pizza is készült neki. Ugyanis másnap is ugyanilyen pizza volt a kívánsága. Hiába, szereti a főztömet!

Érdemes bepillantani korábbi pizzavariációim közé, itt.

1 megjegyzés:

  1. Kellemes - értsd főzés és mosogatásmentes - nyaralást kívánok,

    szeretettel a HSZ

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails