Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. június 26., vasárnap

Buggyantott tojás fokhagymás-mascarponés spenótágyon ropogós baconnal







Sajnos nincs túl gyakran időm ennyit pepecselni pusztán a saját reggelimmel, ezért inkább éjszaka szoktam magamnak kényeztető ételeket „összedobni”. Most úgy alakult, hogy megengedhettem magamnak.

Egy vékony szelet bacont gyufaszálra vágtam és serpenyőben ropogósra pirítottam.

Két marék friss spenótlevelet forró vízbe dobtam néhány percre, majd szűrőn kinyomkodtam és szélesebb csíkra vágtam. Egy evőkanál vajon el kezdtem pirítani, hozzáadtam 2 gerezd átnyomott fokhagymát, sóztam és közepes lángon egy-két percig dinszteltem. Egy evőkanál mascarponét adtam hozzá, ahogyan elolvadt, azonnal lehúztam a tűzről.

Közben buggyantott tojást készítettem, először forró vízbe mártottam héjastól a tojást 10 mp-re majd beleütöttem a tojást egy liter, 1 teáskanál ecettel elkevert éppen gyöngyöző vízbe (só nem kell bele). 3 és fél percig buggyantottam a tojást, mégis egy kicsit túlkészült, ugyanis nem vettem figyelembe, hogy egy apró tanyasi tojást főzök, aminek 3 perc is bőven elég lett volna. Most nem tettem sós vízbe utána, hanem egyből - szűrőkanállal - a kész spenótágyra. Megszórtam a ropogós baconnal, frissen őrölt borssal és a teraszon – szerencsére még a reggeli napsütésben – befalatoztam. Egy óra múlva már zuhogott az eső …

3 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails