Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. május 19., csütörtök

Pizza quattro formaggi cseresznye paradicsommal, aszalt sárgabarackkal, mandulával és fekete olajbogyóval





















Ezt a pizzát a férjemmel együtt költöttük el könnyű ebéd gyanánt. Rohanós napunk volt - mint mindig - ilyenkor csak valami könnyűt ütök össze. Ritkán eszem húsmentes ételeket, az egyik olyan alapanyag, mely a húst maradéktalanul kiváltja az ízlésemben, az a sajt. Elmondhatatlanul szeretem a sajtokat, egyszer írtam is a sajtról egy humoros szösszenetet: Miért irigy? Mert sajt!
Ugyanúgy készítettem a pizza tésztát mint máskor, konkrétan a Magyaros - sajttal töltött szélű - pizza gazdagon bejegyzésem szerint, és ehhez kapcsolódóan is készült (5 db 30 cm-es átmérőjű pizzához). Érdemes kipróbálni pizza tészta receptemet és azt a technológiát, ahogyan én készítem, hiszen olvasói visszajelzések azt mutatják, hogy mindenkinél nagyon jól vizsgázik.


A sajtválasztást meghatározta az, hogy éppen milyen sajtok vannak készleten, ugyanakkor markánsan különböző sajtokat akartam a pizzán ízlelni. Így esett a választásom a lágy mozzarellára, az erőteljes roquefortra, a krémes camembertre, és a sós fetára. Természetesen még minden sajtrészt meg akartam fejelni valami hozzá illő kiegészítővel, így alakult ki a végeredmény.
A mozzarellához cseresznye paradicsomot és friss bazsalikomot, a fetához fekete olajbogyót, a roqueforthoz durvára vágott mandulát, a camemberthez mandulát és apróra vágott aszalt sárgabarackot éreztem megfelelőnek.
A paradicsomszósz ez esetben kiesett a számításból, viszont a napokban készült Rendhagyó gyros tál: szűzpecsenyéből, zöldfűszerekkel, lilahagymás újkrumplival, pirított zöldségekkel, raitaval -ból maradt néhány evőkanálnyi raita. Most csak raita krémet készítettem, így a krémben nem volt semmi olyan alapanyag, mely a sajtoknál „bezavart” volna.
Ez esetben már nem töltöttem meg a pizza szélét még sajttal, egyszerűen kinyújtottam, bekentem a raitával, négy részben megraktam a feltétekkel és 230 C fokos sütőben 18 perc alatt készre sütöttem.






















Különlegesen finom, pikáns, izgalmas és könnyű lett a pizza, sajnálom, hogy a quattro formaggi pizza variáció ritkábban jut az eszembe.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és különleges ez a pizza, szívesen megkóstolnám.

    VálaszTörlés
  2. Ez aztán a bőség zavara, nagyon jól néz ki guszta!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen! Megmondom őszintén, hogy az egyik legjobban sikerült pizza variáció volt a most készültek közül. Legközelebb más sajtokkal is elkészítem.

    VálaszTörlés
  4. ...ejhaaa!... ...a legszigorúbb pizzamán se' találna ebben kifogást,... hacsak nem az irigység kerekedne felül kritikájában!...
    ...hamarosan én is készítek hasonlót a kemencémben, de a roquefortot kiváltom pálinkában érlelt öreg brindzával (Kiss Ferenc féle)... :))

    VálaszTörlés
  5. Pedig nem rossz az a kéksajt se :-) Ettem egy olyat, ami szinte krém volt és a "magyar" (tisztesség ne essék szólván) sehol sincs mellette :-P Azt a kis adagot több napig ettem - olyan tömény volt, mindig csak egy kicsit...

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finomak lehettek egytől-egyig.:-)Elfogadnám most ebédre.

    VálaszTörlés
  7. Én is... elfogadtam volna :-)
    Ma különösen - több okból is :-)

    VálaszTörlés
  8. Tészta receptet lehet kapni ?

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails