Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. május 3., kedd

Kentucky csirkemenü tanyasi csirkéből, snidlinges-vajas kukoricával, krumplipürével, sült fokhagymás mártással







Nagyon jól sikerült a legutóbbi fűszeres csirke cornflakes bundában, akkor amerikai káposztasalátával és vajas-chilis kukoricával tálaltam.
Most egy újabb – saját ihletésű - fűszerkeveréket alkalmaztam, egészen biztos, hogy ennél maradok a jövőben. Kicsit csípős, kellőképpen fűszeres, ugyanakkor harmonikus volt a végső íz hatás.
A bundán is változtattam, a cornfalkest jobban összetörtem és kiflimorzsával, valamint egy kevés fűszerkeverékkel is vegyítettem. Látványban nem lett szebb a bunda, viszont ízben és állagban felülmúlta az előző verziót.
Két tanyasi csirke filézett felsőcombjait, a mellrészekről a kis lebenyeket és a hátrészeket készítettem el.

Az alsócombokból és szárnyakból készült a Citromos-currys olívaolajban pácolt tanyasi csirkedarabok kókusztejes mártásával, jázminrizzsel , az aprólékból a Hagyományos magyar ételek falusi alapanyagokból: csirkeragu leves , és még mindig megmaradt a 4 mellfilé, amit másnap, másféleképpen készítettem el.
36 órán át pácoltam a húst 5 gerezd átnyomott fokhagymával, egy evőkanál chiliporral és két teáskanál sóval elkevert tejben. Leitattam a tejet és a fokhagyma darabkákat a csirkerészekről és elkészítettem a fűszer és a panír keveréket.

1 tk oregánó
1 tk morzsolt kakukkfű
1 tk fokhagyma granulátum
1 ek édes fűszerpaprika
2 tk chilipor
csipet fehérbors
2 tk só
1 tk morzsolt tárkony
1 tk majoránna

Ennek a fűszerkeveréknek a 2/3-ával fűszereztem be a 4 db felsőcomb filét, a csirkemell filé darabokat és két hátrészt.
Egy csavart (ropogós, tejes) kifliből frissen készült morzsát és 20 evőkanál (robotgépben) összetört cornflakest és a maradék fűszerkeveréket elvegyítettem.
Tanyasi tojást felvertem, enyhén sóztam. Liszt, tojás, morzsa sorrendben paníroztam a csirkedarabokat. Hagytam kicsit pihenni a bundát, közben 180 C fokra előmelegített sütőbe a kukoricát betettem sülni.
3 dkg vajat melegítettem, elkevertem egy mokkáskanál sóval és egy evőkanál apróra vágott snidlinggel.
Francia krumplipürét készítettem. Héjában megfőztem a sárga burgonyát, melegen lehúztam a héját, áttörtem. Tejszínt vajjal felforraltam és az összetört krumplipüréhez adagolva habosra kikevertem. Sóval, rissen őrölt gyömbérrel, csipet szerecsendióval ízesítettem.

Forró, 170 C fokos olajban kisütöttem a csirkedarabokat, a kukoricát bebalzsamoztam a snidlinges vajjal.
A Baked potato (héjában sült krumpli) gazdagon, különlegesen bejegyzésem szerint (előző nap) készült sült fokhagymás mártás maradékát kínáltam mellé.













Nagyon, de nagyon finom lett az étel, újfent összhangban voltak az ízek, az egész vacsora. A tanyasi csirke szaftos puha, mégis határozott állagú maradt. A tanyasi csirke állaga, íze, zamata, összehasonlíthatatlan.
Újabb nagyszerű közös vacsoraélményben volt részünk.



3 megjegyzés:

  1. Lehetne esetleg kis, szervezett alkalmakkor kóstolni is? (Elnézést a műveletlenségemért, ha a blogszerző már hivatásos szakácsként tevékenykedik valahol, csak én nem tudok róla. Hova kellene mennem ilyen falatokért?)

    VálaszTörlés
  2. Ez a menü megint nagyon finom!Azok a kukoricák csábítottak most nagyon!:-)

    VálaszTörlés
  3. Ádám: Megszervezzük! :) Nagyon aranyos a kérésed/felvetésed, mélységesen jól esik. Egyenlőre a peceptúráimat, tanácsaimat, leírásaimat van lehetőségem közzé tenni, a személyes megtapasztalás egyenlőre csak a családom számára elérhető...:))
    Van tervben olyan tevékenység, ahol nem csak kóstolni lehet, haenm közreműködni is az ételek elkészítésében, ha beindul, akkor közhírré teszem! :))

    Nelli: Ilyenkor csak gyorsfagyasztott kukoricát lehet kapni - értelem szerűen - ami nem ördögtől való, szerintem előnyösebb, mint a konzerv. Magyar kukoricát veszek, 100 Ft egy cső (6 cső van egy zacskóban). Én úgy emlékszem, hogy a mézédes roppanós fajta múlt szezonban, frissen is pont ennyibe került...

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails