Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. április 9., szombat

Paraszt kolbásszal göngyölt sertéskaraj selymes-savanyú kucsmagomba főzelékkel, lecsópürével




Ez is egy hirtelen jött vacsoraötlet. Adott volt a karaj és a kucsmagomba, a többi azon múlott, hogy mit találok a hűtőben és a spájzban. Sokkal egyszerűbb az étel elkészítése, mint amilyennek tűnik, egészen egyszerű fortélyokat alkalmaztam, hogy ne dolgozzak vele túl sokat.

A karaj szeleteket fólia alatt nyújtófával meglapítottam, sóztam, borsoztam. Vékonyra karikázott parasztkolbásszal befedtem és feltekertem. Hogy összefogjam, és ne száradjon ki sütés közben, egy-egy vékony szelet baconnal körbetekertem. Kivajazott cserépedénybe tettem a tekercseket és mellédobtam egy kisebb, cikkekre vágott paradicsomot és vöröshagymát, 5 kisebb gerezd fokhagymát, és egy kisebb, csíkokra vágott zöldpaprikát. 5 dkg olvasztott vajjal meglocsoltam és beraktam 180 C fokra a sütőbe 50 percre. Ez idő alatt megpuhult, enyhén megpirult. Sütés közben gyakran locsoltam pecsenyelevével.





Míg készültek a karaj tekercsek, addig elkészítettem a kucsmagomba főzeléket.

30 dkg kucsmagombát és 3 nagyobb mogyoróhagymát felszeleteltem. Vaj, olívaolaj keverékén két gerezd fokhagymát enyhén megpirítottam szárán szárított kakukkfűvel, babérlevéllel. Rádobtam a mogyoróhagymát, majd gyenge lángon karamellizáltam. Sóztam, borsoztam, hozzáadtam a szeletelt kucsmagombát. Rövid ideig sütöttem a gombát a hagymával, majd felöntöttem 3 dl csirkealaplével és röviden pároltam a ragut. A babérlevelet kivettem, a főzelék alapot turmixoltam.

15 dkg kisfejű kucsmagombát vajon megpirítottam, sóztam, borsoztam. 2 dl tejfölt és 1 dl tejszínt egy evőkanál dijoni mustárral alaposan kikevertem. A turmixolt főzelék alapot a krémmel behabartam hozzáadtam a pirított kucsmagombát, a babérlevelet és röviden, alacsony hőfokon készre főztem.









A kész húsokat a cserépből kiemeltem, a pecsenyelevét a zöldségekkel ugyancsak összeturmixoltam. Illatos, színes lecsópürét kaptam.

A göngyölt karajt félsréhen felszeleteltem és a főzelékkel, valamint a lecsópürével tálaltam.

Gazdag, ugyanakkor selymes ízeket kaptam, a göngyölt karaj szép és karakteres ízű lett. Könnyű, lisztmentes, vidám és ízletes ételt kaptam. Jól szerepelt az idei első kucsmagombás ételem.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta,bár a köret annyira számomra nem ismerős. A göngyölthús nagyon ötletes, kifogom próbálni!

    VálaszTörlés
  2. Hú de nagyon guszta!Nem nagyon tolnám félre a tányéromat:-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails