Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. április 5., kedd

Cserépben sült, színes zöldségekkel töltött magos mustáros hátszín, parmezános fésült krumplival, sült fokhagymás pecsenyelevével






Erős felindulásból elkövetett ebéd volt a fent nevezett étel. Igyekszem húsvétra kiüríteni a fagyasztót, kivettem egy adag húst, dunsztom nem volt mit. Ez volt benne az izgalmas.

Négy gyönyörűséges szelet hátszínt véltem felfedezni nem sokkal később, amikor kiolvadt. Szeretek friss húsból főzni, de nem átallok nagyobb mennyiségben is lefagyasztani, amikor jófélét kapok. Ez pedig jóféle, lapos hátszín volt.

Két fólia között megklopfoltam egy kicsit, mert úgy döntöttem megtöltöm. Nagyon vékonyra szeleteltem zöldpaprikát és piros húsú paprikát, lilahagymát, paradicsomot és mangalica szalonnát.

A hátszínt sóztam, frissen őrölt borssal megszórtam, majd az egyik oldalát megkentem francia magos mustárral. A hosszúkás formájú hús egyik felét megraktam a szeletelt zöldségekkel – piros húsú paprika, lilahagyma, paradicsom, zöldpaprika, mangalica szalonna sorrendben, majd betakartam a másik felével. Egy vékony szelet baconnal zártam körbe, mint egy övvel és így tűztem meg hústűvel.

8 db közepes, egyforma sütni való krumplit meghámoztam és milliméterenként 2/3-ad részig bevagdostam. Sóztam, borsoztam. Kivajazott cserépbe leraktam a töltött húsdarabokat, elrendeztem mellettük a krumplikat és 6 gerezd héjas fokhagymát. 5 dkg olvasztott vajjal meglocsoltam és 180 C fokra előmelegített sütőben 50 percig sütöttem, pároltam. Közben a saját levével locsolgattam.

Amikor készre sült, párolódott a hús és a krumpli is, akkor a krumplit frissen reszelt parmezánnal szórtam meg és visszatettem 220 C fokra, 10 percre a sütőbe, amíg a krumpli és a bacon is szépen megpirult. A sült fokhagymát kinyomtam a héjából, villával összetörtem, majd az étel pecsenyelevével összefőztem, lassú tűzön sűrítettem.







Tálaláskor a töltött hátszínt a tál közepére, a krumplikat két oldalra rendeztem. Szűrőn keresztül a pecsenyelevet egyszerűen rászűrtem a pecsenyére és azon nyomban tálaltam.

Jó étvágyat kívánok hozzá, maradékra esély sincs! :)







6 megjegyzés:

  1. Ebédre nem kaphatnék belőle egy szeletkét?Krumplit már készítettem ilyet.
    Nagyon guszta, szépek a fotók!

    VálaszTörlés
  2. Hát ez valami csodálatos lett.Mikor ilyeneket látok mindig ehetnékem támad.

    VálaszTörlés
  3. Ezt el sem olvasom így, még reggeli előtt :-)
    Már a képektől ingerenciám támadt...

    VálaszTörlés
  4. Nagyon gusztusos, biztosan nagyon finom volt! Ilyen fésült krumplit még soha nem láttam, de biztosan kipróbálom!

    VálaszTörlés
  5. Ajjaj! Ez nagyon jól néz ki! Egyébként gyakran járok én is így, hogy kiveszek valamit a fagyasztóból, és csak azután tudom meg mi is az, miután kiolvadt. Pedig alkoholos filccel rá szoktam írni a zacskóra mi van benne, de mire felhasználásra kerül, a felirat mindig eltűnik...

    VálaszTörlés
  6. Nevamesz, egyik ételeddel nehéz felülmúlni a másikat, az már bebizonyosodott.
    Ez az alkotás tudod mire emlékeztet?
    Mint mikor tizenhét voltam és készültem a randira.
    Először is voltam én, az alapanyag, szép, karcsú darázsderekú, de ahol kellett, azért némi párna gömbölyítette a formámat: csípő, váll. Igyekeztem színesíteni a külcsínt főként csini ruhákkal, de a kötelező szemhéjfesték, szempillaspirál (akkor még kis fésű és hamar elkenődő fekete festék), púder és rúzs sem maradhatott el - a fiatalságot valahogy freskó mögé kellett rejteni, nem tudom, miért hittük ezt és miért hiszik most is ezt a leányzók. Egyszóval túlzásba nem vittem a dekorációt, ahogy Te sem itt a tölteléket, csak annyira, hogy ízletes legyen. A végső harmóniát Nálad a guszta burgonya adta, nálam természetesen a cipellő.
    Imígyen tálaltam föl akkoriban magam a "húspiacon", hogy aztán visszavonulót fújjak, amint valaki erősebben nyomult rám a kelleténél - én jó kislány voltam...
    A készülődés izgalma és a bókok sokasága azért most is kellemes érzésekkel tölt el, mint ahogy ez az inspiráló csodád, melynek ízét itt érzem a számban; ha minden jól megy, hamarosan valóságosan is.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails