Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. március 27., vasárnap

Mandulás-kakaós kelt csiga







Egyszer már készítettem kakaós csigát, érdekes, hogy az én kezem alatt kelt tésztánál mások receptjei nem úgy működnek, ahogyan elvárnám. A kisfiam kedvence, úgyhogy összeraktam egy saját elképzelés szerinti kelt tésztát hozzá.

Szerintem nagy különbségek nincsenek, mégis mindenkinek megvan a saját bevált receptje.

50 dkg átszitált lisztet, 1 dl langyos tejben egy teáskanál cukorral felfuttatott 2 dkg élesztőt, 7 dkg kristálycukrot, 6 dkg olvasztott vajat, 3 tojássárgáját, 3 dl langyos tejet gyúrtam össze, majd alaposan, jó hólyagosra dagasztottam. Én kézzel dagasztok, nem könnyű, de szeretem csinálni. Majdnem egy órán át kelesztettem, szépen, duplájára megkelt. Szeretem a lágy kelt tésztát, szerintem a lágy tésztából lesz szép, könnyű, levegős a kelt tészta, ha kisül. Lisztezett deszkán 1 cm magasra kinyújtottam. Gazdagon megkentem olvasztott vajjal, kb. 10 dkg-nyival. Megszórtam vastagon cukrozatlan, valódi (holland) kakaóporral kis szita segítségével. Utána megszórtam barna nádcukorral bőven, de nem túlzóan, majd 12 dkg frissen, finomra őrölt hántolt mandulával. Hosszanti irányban feltekertem és 2 cm-es tallérokat szeltem belőle. A közepét kicsit kinyomtam felfelé, majd vágott felével felfelé sütőpapírral bélelt tepsire fektettem jó távolságra egymástól, mert a tészta még kelni fog, és sütés közben is növekszik.

Hagytam még úgy fél órát szobahőmérsékleten kelni, majd még annyi ideig, amíg a sütő 180 fokra fel nem melegedett. 15 perc múlva cukorral és vanília kivonattal ízesített langyos tejjel locsoltam meg, egy-egy evőkanálnyival mindegyiket. Még 5-8 percig sütöttem.

Nagyon, nagyon finom lett. Könnyű, omlós, és nagyon ízletes. Jól harmonizált a keserű csokoládé a mandulával és barnacukorral. Biztos, hogy legközelebb is így készül majd.

32 db csiga lett belőle, de csak alig 24 órán át tartott ki a készlet. Nagyon egyszerű édesség, annak ellenére, hogy kelt tészta az alap. Érdemes kipróbálni.


















2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails