Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. március 19., szombat

Csirkés-chorizós paella: színes, ízletes, időtakarékos családi kedvenc étel








A napokban is készítettem egy rendkívül ízletes paellát. Időről időre, terítékre kerül nálunk, nem egy módozatát mutattam már be az elmúlt hónapokban. Nem csoda, hogy szeretjük, hiszen nagyon hasonlít egy finom, szaftos, zöldséges rizseshúshoz, némi mediterrán beütéssel.
Mindig először az alapanyagokat készítem elő, hiszen gyorsan, egymás után kerülnek bele a serpenyőbe, majd rövid főzési idő után kerül néhány percre a sütőbe és már tálalom is, forrón, frissen.
Az is alátámasztja, hogy nem egy macerás étel, hogy legutóbb ad hoc készítettem el. Minden előzetes tervezet nélkül, valami egyszerűt, de finomat kellett gyorsan összehoznom ebédre, természetesen olyan ételt, amit az egész család szeret. Körülnéztem hát a spájzban és a hűtőben. Volt egy kis maradék csirkemellem a cajun csirkevacsorából, egy rúd chorizóm, arborio rizs mindig van itthon, ráadásul a papírhüvelyben készült vacsorák és köretekből maradt egy kevés cukorborsó héj és ceruzabab is, piros húsú paprikát és sáfrányt is mindig tartok itthon. Mindenképpen kerekszemű, rizottónak is alkalmas rizsből készítsünk paellát, mert ez a fajta nem ázik el, szaftos, mégis egyben marad, jó marad az állaga.
A 30 dkg csirkemellet befűszereztem, ami nem előírás a paellánál, de lényegesen intenzívebb íz hatás érhető. Ez esetben fokhagyma granulátummal, spanyol fűszerpaprikával, sóval, borssal fűszereztem, de csak egy 20 perccel a sütés előtt. Kimértem 30 dkg rizst, ez körülbelül 4 dl térfogatra. Ez azért fontos, mert ehhez 8, de inkább 9 dl csirke alaplevet vesz fel. Ezt mindig kimérem. Kb. kétszeres + 10% folyadék az, amit a rizs felvesz, nem tocsog, nem marad száraz, vagy fővetlen. Egy fej fehérhagymát apróra vágtam, két gerezd fokhagymát átnyomtam, a paprikát felcsíkoztam, a kolbászt felkarikáztam.



Két evőkanál olívaolajon a húst hirtelen megpirítottam, egy ideig nem piszkáltam, hogy szép színe, kérge legyen, de engedje ki a szaftját. Majd először a chorizót adtam hozzá, kicsit pirítottam, majd hozzáadtam a piros húsú paprikát, nem sokkal később a hagymát és a fokhagymát. Már ilyenkor mennyei illatok terjengnek a konyhában. Ezután a rizs következik, ezzel nem kell a ragut sokáig pirítani, csak néhányszor elkeverni. Ekkor elkeverem egy evőkanél paradicsompürével (nyáron napon érlelt, friss paradicsomot használok) és öntöm fel az alaplével vagy csirkehúslevessel. Hozzáadom a sáfrányt, kevés frissen őrölt borssal, ha szükséges sóval ízesítem. Vigyázat, mert a lé csaknem felére fog az ízekkel együtt besűrűsödni az ételben. Forrpontig hagyom hevülni a levet, majd egészen kis lángon párolom az ételt. Amikor a fele levét elfőtte, akkor hozzáadtam a ceruzababot és a cukorborsó héjat. Egészen addig pároltam a paellát, hogy már csak taknyosnak, szaftosnak látszott és csak ekkor adtam hozzá a fagyasztott, zsenge zöldborsót. Mindenből kb. 15-15 dkg-ot adtam az ételhez. Öt percre rá, 180 fokra előmelegített sütőbe tettem a paellás tálat, a sütőt kikapcsoltam, és így szikkasztottam még 10 percig, hogy az összes levét eligya, és minden készre párolódjon az ételben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails