Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. március 4., péntek

Vajban sült fokhagymás-petrezselymes tintahalkarikák kifli croutonnal






A tengergyümölcsei azok az alapanyagok, melyeket nem szükséges túlbonyolítani, úgy is tökéletesen ízletes ételek készíthetőek belőle. Nekem például mind a kagyló, mind a csiga, mind a tintahal egyszerűen, fokhagymás-petrezselymes vajjal, kevés fehérborral a kedvenc elkészítési módom, akár itthon készítem, akár étlapról rendelem.


A karcsúsító étrendem részeként a napokban készítetem magamnak ezt a könnyű ebédet, maga az elkészítés nem volt több mint 10 perc.
Az elkészítési idő annyival hosszabbodott, hogy a friss, alaposan átmosott és átlátszó, porcos kopoltyújától megfosztott tintahalat felkarikáztam és fél citrom levében 20 percig hagytam állni. Két gerezd fokhagymát durvára, egy kis csokor petrezselymet és snidlinget apróra vágtam. Egy kiflit karikákra vágtam, a két végét morzsának félretettem, és betettem a grillsütőbe pirulni.


Közepesen forró serpenyőben, vajat forrósítottam egy pár csöpp olívaolajjal, majd hirtelen enyhén átpirítottam a tintahalkarikákat. Hozzáadtam a fokhagymát, elkevertem, de ügyeltem, hogy a fokhagyma ne piruljon meg. Közepesen durva tengeri sóval és frissen őrölt borssal ízesítettem. Felöntöttem egy kevés száraz fehérborral és körülbelül két percig pároltam, amíg a folyadék elpárolgott és csak krémes szaft maradt a tintahal alatt.
Ekkor megszórtam a petrezselyemmel, elkevertem és már tálaltam is.
Azért grilleztem a kifli croutont, mert csak a felszínét szerettem volna ropogósra sütni, belül langyos és lágy belsőre vágytam.


Néhány kifli croutont elhelyeztem a tányérom jobb felén, majd a balfelére kanalaztam a tintahalat. Végül meglocsoltam a szaftjával úgy, hogy a croutonok is bőven kapjanak belőle és meghintettem snidlinggel. Meg lehet locsolni még néhány csepp citromlével.


Előételnek, könnyű ebédnek vagy vacsorának is kitűnő ez a friss, ízletes és időtakarékos étel. Tudom, itthon nem könnyű mindenhol friss tintahalat beszerezni, én sem eszem mindennap ilyesmit. A nagyvárosokban és környéken élők viszont könnyen hozzájuthatnak egyszer-egyszer friss tintahalhoz, mikor is csak úgy adja magát ez az étel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails