Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. február 1., kedd

Mákosguba


Most készítettem először desszertként mákosgubát, nem tűnt túl nagy kihívásnak. Ugyanakkor nem szabad az egyszerű ételeket alábecsülni, hiszen ez esetben is lehet nagyot hibázni. Igyekeztem jó receptet találni, a guba tésztáját nem akartam házilag elkészíteni.
5 brióst vásároltam a péknél, tálcán hagytam másnapig száradni. Másnap kiflikarikányi darabokra vágtam és reggeltől délutánig még így szikkasztottam.
10 dkg mákot vettem a piacon, ezt frissen megdaráltam, ugyanennyi átszitált porcukorral és egy citrom reszelt héjával kevertem össze. 6 dl tejet forraltam fel egy vanília rúddal, melyből a belsejét a tejhez adtam. 7 evőkanál mézet és 7 dkg vajat adtam még a tejhez.
Nagy tálba raktam a szikkadt briósdarabokat és leforráztam a vaníliás, mézes tejjel. Óvatosan összeforgattam és a mák keverékkel megszórtam. Ezzel is nagyon óvatosan összekevertem majd tepsibe kanalaztam. Tálalás előtt 180 fokos sütőben (hagyományos üzemmódban) enyhén átpirítottam.
Mindenkinek nagyon ízlett, gyakorlatilag el is fogyott. Sajnos a vendégfogadás hevében nem volt alkalmam több, vagy jobb fotót készíteni a gubáról, de mivel ez egy hagyományos guba, azt hiszem úgy is néz ki. Az egyik vendégem és egyben barátnőm azt mondta, hogy ő a tej helyett a mézet a végén magára a gubára locsolja és így pirítja meg. Nekem is, másnak is egy további tipp.

1 megjegyzés:

  1. Hmmmm, imádom, bár a gyomrom nem bírja már a mákot! :)
    Épp tegnap beszélgettem erről anyóssal, hogy most csinált először ilyet azóta, hogy eljöttem, az meg nem tegnap volt. Én még életemben nem próbáltam elkészíteni, de ettem már igen finomakat! Ez is istenien hangzik! :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails