Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. január 24., hétfő

Retro ételek kicsit másképp: selymes-savanyú krumplifőzelék fűszeres-ropogós húsgolyóval







A mai menü magyarra fordítva álom finom savanyú krumplifőzelék volt fasírttal. Nem volt ma iskola, a kisfiam kifejezetten ezt az ételt kérte mára.
Most azt kell, hogy mondjam, hogy nagymamám egyáltalán nem így készítette a krumplifőzeléket. Több retro ételt is bemutattam már, melynek technológiáján, alapanyagain fésültem egy kicsit, hogy könnyebbek, újszerűbbek, vagy egy kicsit még ízletesebbek legyenek.
A múltkoriban bemutatott újra gondolt krumpli krémlevesem íz világa annyira megkapott, hogy egy egészen hasonló ízű főzeléket szándékoztam készíteni. A húsos szalonnát ez esetben kihagytam, hiszen hús feltét került a főzelékre, nem akartam, hogy túlharsogja a főzelék a fasírtot. Krémes, citromillatú főzelékre vágytam, és mondhatom találkozott az elképzelésem a valósággal. Ropogós, fűszeres, apró fasírtgolyócskákat terveztem hozzá, mely belül szaftos, kívül ropog, ízletes és fűszeres.
Volt még fél kiló vegyes darált húsom melyből a cserépben készült töltött káposztát, és paradicsomszószhoz húsgolyókat készítettem legutóbb. Marha és sertéshús vegyesen. Egy friss császárzsömlét őröltem morzsává, egy egész nyers tojást, egy kisebb reszelt lilahagymát, két gerezd áttört fokhagymát, sót, frissen őrölt borsot adtam hozzá, valamint fűszereket. Fél-fél teáskanál őrölt koriandert, kakukkfüvet, oregánot, és durva, szárított rozmaringot. Alaposan összedolgoztam és hagytam kicsit az ízeket összeérni, betettem a hűtőbe.
60 dkg kisebb kockára vágott krumplit két babérlevéllel feltettem főni enyhén sós vízben, annyiban, mely kétujjnyira ellepje.
10 dkg füstölt mangalica szalonnát apró kockára vágtam, egy kis vajon megsütöttem, majd egy fej apróra vágott vöröshagymát adtam hozzá és két kisebb babérlevelet. Amikor kicsit megpirult a hagyma kisebb kockára vágott zellert, 15 dkg kisebb kockára vágott krumplit és két nagy gerezd áttört fokhagymát. Addig pirítottam, hogy a krumpli már ne legyen üveges, sóztam, borsoztam, fél mokkáskanál szerecsendióval és kurkumával ízesítettem. Felöntöttem két-három merőkanál főző lével, melyet a közben megfőtt krumpliról mertem le, és hozzá adtam egy karika citromot. Kis lángon, lefedve 10-15 percig főztem. Kidobtam a citromot, a babérleveleket félretettem, a szalonnás krumpli alapot összeturmixoltam. A kapott püréhez hozzáadtam a közben megfőtt krumplit a főző levével, visszatettem bele a babérleveleket és egy újabb karika citromot, és felforraltam. 1,5 dl tejföl és egy dl tejszín keverékével behabartam. A citromot kidobtam belőle, hogy a héja nehogy megkeserítse a főzelékemet.







A húsmasszából apró, 5 dkg-os golyókat formáztam és bő, forró olajban sütöttem ki. Azonnal, frissen, melegen tálaltam.







Összesen négy adag ételt készítettem, újabban nem gyúrok a maradékra. Aki kapja marja, ebédre mind meg is ettük. Ez a mennyiség nem is volt nagy próbatétel:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails