Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2010. július 18., vasárnap

Olasz tészta 15 perc alatt


Elmentek a gyerekek a nagyihoz, így már nem kellett négyfélét főznöm, „csak” kétfélét.
Én tapast kívántam, így csináltam chorizót fürjtojással, de a férjem közölte, hogy ő most nem ezt szeretne enni.
A falatkákkal elbíbelődtem kicsit, így valami gyorsat akartam neki csinálni.
Általában van saját készítésű paradicsommártásom a hűtőben főleg vészhelyzetekre, mert amikor nekiugrok, akkor készítek vagy másfél, két literrel. De most nem volt. Készülök a piacra, így túl sok minden nem volt itthon. Összeszedtem azt, amit találtam.

Volt még egy nagy piros chilim, egy piros kápia paprikám, 4 db koktélparadicsomom. Vöröshagyma és fokhagyma azért mindig van itthon, és saját készítésű fokhagymával és chilivel ízesített olívaolajam.
Feltettem a tésztát főni, addig apróra vágtam egy gerezd fokhagymát, vékonyra csíkoztam egy kisebb fej vöröshagymát és a piros húsú kápia paprikát. A chili felét maggal együtt vékonyra karikáztam, a férjem imádja a jó csípős ételeket. A paradicsomot 4-4 gerezdre vágtam.
Vegyesen öntöttem a serpenyőbe fokhagymás és chilis olíva olajat, abba beledobtam a fokhagymát, sóztam, fűszereztem szárított oreganovál és bazsalikommal és beletettem a chilit is. Az olasz ételekhez a mártást mindig így készítem: először a fokhagyma a sóval, rá a szárított fűszerek, ekkor felszabadulnak az illatok és az ízek, és csak utána jön a vöröshagyma.

Utána beletettem a piros húsú paprikát is, borsoztam és könnyeden átforgattam.
Ez alatt a tészta megfőtt, átforgattam pár csepp olívaolajban és ráhalmoztam a csípős paradicsomos-paprikás ragut.
Jól nézett ki, és a férjem sem panaszkodott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails